آریا بانو
کاراته‌کار گیلانی فینالیست لیگ جهانی شد
شنبه 13 مهر 1398 - 16:21:30
آریا بانو - سارا بهمنیار کاراته‌کار گیلانی فینالیست لیگ جهانی کاراته وان روسیه شد.

مزدا صوفی رئیس هیات کاراته استان گیلان اظهار کرد: سارا بهمنیار کاراته کار ملی پوش گیلانی با شایستگی و با برتری برابر همه رقبای خود موفق شد به دیدار نهایی و فینال مسابقات کاراته وان روسیه صعود کند.
صوفی افزود: بر این اساس و در جریان ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان 2019 در مسکو، سارا بهمنیار کاراته کار وزن 50- کیلوگرم کشورمان با برتری برابر لی رانران از چین توانست به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی جواز حضور در رقابت هیا فینال را بدست آورد.
صوفی ادامه داد: البته این ملی پوش شایسته کاراته استان گیلان در نخستین رقابت به مصاف کارمن کلمنت از مجارستان رفت که در نهایت موفق شد این حریفش را با نتیجه شش بر صفر شکست دهد و در مرحله دوم نیز یمانه طالب از الجزایر را با نتیجه دو بر صفر شکست داد.
وی بیان کرد: بهمنیار در دور سوم نیز، برابر یی تینگ تانگ از هنگ کنگ قرار گرفت و توانست این حریف خود را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و در دور چهارم نیز با نتیجه سه بر یک از سد نادیا مورالس گومز از اسپانیا گذشت تا به نیمه نهایی صعود کند.
رئیس هیات کاراته استان گیلان اضافه کرد: سارا بهمنیار در دیدار نیمه نهایی نیز مقابل حریف چینی خود به نتیجه سه بر سه دست یافت اما در نهایت با رای داوران پیروز این بازی شد تا جواز حضور در فینال ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان 2019 در مسکو را بدست آورد.
صوفی خاطرنشان کرد: این کاراته کار شایسته و ملی پوش گیلانی برای کسب مدال طلای ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان باید فردا، 14 مهر به مصاف سارا هوبریش از آلمان برود که امیداوریم بتواند این حریفش را نیز مغلوب و برای دومین بار متوالی مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان را تصاحب کند.
وی یادآور شد: در پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان که ماه گذشته با حضور 649 کاراته کار از 79 کشور در شهر توکیو ژاپن برگزار شد، سارا بهمنیار با درخشش خود و با غلبه بر تمامی رقبا، موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد.
گفتنی است؛ ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان از امروز با حضور 642 کاراته کار از 85 کشور جهان در مسکو روسیه آغاز شده که کاراته کاران حاضر در این مرحله در دو بخش کاتا و مبارزه و به مدت سه روز با هم رقابت می کنند.
سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی که اسفند سال گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد، در وزن 50- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی 2019 ژاپن، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود. وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/209793/کاراته‌کار-گیلانی-فینالیست-لیگ-جهانی-شد
بستن   چاپ