آریا بانو
تکریم سالمندان در خانواده نیازمند فرهنگ سازی است
شنبه 13 مهر 1398 - 14:53:22
زنان خبر
آریا بانو - ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در گفت و گو با بانو نیوز اظهار داشت: جوانان امروز به دلیل تفاوت نسلی، سنت ستیز و نوجو هستند که ایم موضوع سبب عدم تعامل آنها با سالمندان می شود و نیاز به فرهنگ سازی در این حوزه را دو چندان می کند.

به گزارش بانو نیوز ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در گفت و گو با بانو نیوز اظهار داشت: جوانان امروز به دلیل تفاوت نسلی، سنت ستیز و نوجو هستند که ایم موضوع سبب عدم تعامل آنها با سالمندان می شود و نیاز به فرهنگ سازی در این حوزه را دو چندان می کند.
مینا رجایی عنوان کرد: هفته بزرگداشت سالمندان فرصتی مناسب برای شناسایی نیازها و خواسته های این قشر در جامعه به شمار می رود.
وی افزود: امکانات و تسهیلات در جامعه باید به طور مساوی بوده و سالمندان هم مانند سایر افراد از امکانات برخوردار باشند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: وجود سالمندان بانشاط، فعال و مستقل از اهداف بزرگداشت هفته سالمند بوده تا در این فرصت از تمامی زحمات و تلاش های این قشر تقدیر شود.
وی یادآور شد: بر اساس آمار سرشماری سال 90، هشت و دو دهم درصد جامعه را تشکیل می دهند و تا سال دو هزار و 20 این تعداد جمعیت به ده میلیون نفر خواهد رسید.
رجایی تصریح کرد: در صورتی که برنامه ریزی دقیق انجام نشود و ارائه امکانات و تسهیلات برای سالمندان نشود در این زمینه با بحران مواجه خواهیم بود.
وی آموزش سبک زندگی و تکریم سالمندان به ویژه مادران را امری مورد توجه و مهم برشمرد و گفت: بی توجهی به قشر سالمند موجب بروز افسردگی و افزایش جمعیت ناسالم می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: افراد معلول و سالمند در جامعه باید به طور مساوی از امکانات شهری برخوردار باشند و از توانایی ها، پتانسیل و استعدادهایشان استفاده کرد.
وی افزود: بانوان سالمند به دلیل نقش مهم مادری و همسری و دارا بودن روحیه مسئولیت پذیری، پس از فوت همسر خود با مشکلات کنار آمده و در اداره خانه و خانواده از مدیریت تاثیر گذار و ارزشمندی برخوردار هستند.
رجایی عنوان کرد: مردان سالمند پس از فوت همسرانشان با مشکلات عدیده‌ای از نظر جسمی و روحی مواجه می شوند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/209695/تکریم-سالمندان-در-خانواده-نیازمند-فرهنگ-سازی-است
بستن   چاپ