آریا بانو
درهای مساجد شوش و هرندی باز شدند/حل و فصل حضور نگران‌کننده معتادان متجاهر در تهران
شنبه 13 مهر 1398 - 12:35:12
آریا بانو - فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شورا و شهرداری تهران درخواست کرد که با انجام اقدامات عمرانی نسبت به تغییر فضا در محدوده شوش، مولوی و هرندی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی و ترمیم مناطق شوش، مولوی، بازار و محله هرندی از لوث وجود خرده فروشان، توزیع کننده و معتادین متجاهر گفت: در حال حاضر در مرحله تثبیت و بازسازی این مناطق بعد از پاکسازی هستیم. پس از 4 دهه و حتی بیشتر از آن کار بزرگ مشترکی با محوریت نیروی انتظامی در این مناطق انجام دادیم و امروز چندمین جلسه‌ای است که در این رابطه برگزار می‌کنیم.
وی افزود: به لطف خدا این مناطق در حال تثبیت وضعیت هستند و مردم این مناطق همانند سایر نقاط به زندگی عادی خود برمی‌گردند. پس از جلساتی که در ستاد نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد اقدامات اطلاعاتی پیچیده‌ای انجام شد. در سال 97 دست به کار بزرگی زده شد و منطقه مهمی که مردم آن سال‌ها از لوث حضور معتادین متجاهر رنج می‌کشیدند، پاکسازی شد.
وی تاکید کرد: زمینه نگهداری معتادین با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه، سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی و در بحث بازپروری با کمک بهزیستی محقق شد. البته امیدواریم کمک بهزیستی در این حوزه بیش از بیش افزایش یابد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که سازمان زندان‌ها با پیگیری مناسب خود و همچنین به همراه پیگیری‌های سردار مومنی حدود 6 هزار نفر به ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر اضافه شده است افزود: امروز پس از شش ماه از آغاز طرح پاکسازی این مناطق به گفته مردم محدوده که جمعیتی حدود 300 هزار نفر داشتند وضعیت ما بهتر شده به شکلی که حتی نسبت به یک ماه قبل نیز وضعیت بهتری داریم.
وی افزود: ما نگران بودیم که این افراد در سایر نقاط بروند و لانه پیدا کنند که در این زمینه کار را آغاز کردیم و یکی از نقاطی که در شهر تهران نسبت به پاکسازی آن اقدام شد دره فرحزاد بود که تا بیش از 90 درصد پاکسازی در آن انجام شد و این کار به طور مستمر انجام می‌شود. همچنین در نقاط دیگر همانند جاجرود که تبدیل به پاتوق شده بود نیز نسبت به پاکسازی اقدام شد و ضربه‌های خوبی وارد کردیم. امروز بر خلاف گذشته که به صورت کوپه کوپه زیر پل‌ها و یا از میان سبزه‌های حاشیه بزرگراه‌ها، معتادان متجاهر بیرون می‌آمدند دیگر این صحنه‌ها یا بسیار کم و یا اصلا مشاهده نمی‌شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: روزانه نقاط مختلف تهران را پاکسازی می‌کنیم. نگرانی ما این بود که احتمال می دادیم در محل‌های دیگر کلونی‌هایی تشکیل شود که در همین رابطه طرح "ظفر" را طراحی کردیم. کار پیچیده اطلاعاتی که در فاز اول 230 منزل در اقصی نقاط تهران شناسایی شد؛ منازلی که به وضوح کار فروش مواد مخدر در آنها انجام می‌شد. از این منازل حدود 30 منزل پلمب شد و به همین ترتیب این کار ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی با توجه به بستری که با آمدن سردار مومنی ایجاد شد، تلاش خواهد کرد حضور نگران کننده معتادین متجاهر را در تهران حل و فصل کند در این مسیر ما نه خسته خواهیم شد و نه کوتاه می‌آیم. در تکمیل این طرح طرح دیگری که کار بزرگی بود و کمتر دیده شد تحت عنوان انضباط شهری در تهران آغاز شد. افرادی تحت عنوان بساط گستر که تعدادی از آنها در توزیع خرد مواد مخدر تاثیرگذار هستند جمع آوری شدند؛ این طرح در منطقه عبدل آباد، خاک سفید، میدان قدس تا تجریش و تحت عنوان انضباط بخشی شهر تهران در حال انجام است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به هاشمی ریاست شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز سیاهی ارتشی که معتادین متجاهردر کنار دیوارها روشن می‌کردند در محدوده باقی مانده است که باید این فضا عوض شود؛ البته شهرداری منطقه همراهی خوبی داشته اما این کار نیازمند بودجه است و ما نیازمند انجام کار فرهنگی هستیم.
وی افزود: مساجد این منطقه بسته شده بود که بعد از پاکسازی این محدوده مساجد باز شدند. باید کار اجتماعی و فرهنگی ویژه‌ای در این منطقه انجام شود.
وی ادامه داد: در کنار این اقدامات باید کارهای تفریحی و ورزشی به عنوان تکمیل کننده اقدامات نیروی انتظامی و اقدامات قضایی انجام شود. ما به عنوان نیروی انتظامی مصمم ایستادیم و خسته نخواهیم شد. از ابتدای این طرح 25 هزار نفر جمع آوری شدند که شاید برخی از اینها ده بار است که جمع شده‌اند اما ما خسته نخواهیم شد. امیدواریم بهزیستی در بحث غربالگری کمک بیشتری را داشته باشد.
وی تاکید کرد: امروز اعتقاد و باور در دستگاه‌های مرتبط دیده می‌شود و انسجام عمل و وحدت رویه و هم افزایی می‌تواند ضربه نهایی را به وجود این افراد وارد کند و منطقه را آماده کند که مردم بتوانند به راحتی در آن زندگی کنند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/209622/درهای-مساجد-شوش-و-هرندی-باز-شدند-حل-و-فصل-حضور-نگران‌کننده-معتادان-متجاهر-در-تهران
بستن   چاپ