آریا بانو
آخرین آمارها از جمعیت بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران صندوق روستاییان و عشایر
شنبه 13 مهر 1398 - 11:23:13
آریا بانو - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه طی 14 سال حدود 96 هزار نفر مستمری‌بگیر داریم گفت: همچنین 470 هزار نفر در طول 14 سال عمر صندوق به دلایل مختلف چون فوت و پیوستن به صندوق‌های دیگر ازما جدا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی شیرکانی در گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در هتل قلب تهران برگزار شد با بیان اینکه روستا مملو از فرصت‌هایی است که اهمیت بالایی در دستیابی به توسعه دارد گفت: تحقق همه این فرصت ها نیازمند همکاری مستمر تمامی نهادهای مربوط است تا به عنوان یکی از حلقه های زنجیره توانمندسازی عمل کنند.
وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی به عنوان یکی از حلقه‌های آخر توانمندسازی جمعیت روستایی، وظیفه توانمندسازی بازنشستگان را برعهده دارد و تلاش می کند پس از یک عمر فعالیت جمعیت روستایی از آنها حمایت و دورانی متناسب با شان و کرامتشان فراهم کند.
وی به کارکرد صندوق در تبدیل اندوخته‌های خرد به اندوخته‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت‌های این بیمه این است که می تواند از مهاجرت و فقر در مناطق روستایی جلوگیری کند.
شیرکانی با بیان اینکه تا آخر سال 97 آمار بیمه شدگان ما یک میلیون و 629 هزار نفر بوده است گفت: از این تعداد یک میلیون و 30 هزار نفر بیمه شده فعال ما هستند. همچنین 470 هزار نفر در طول 14 سال عمر صندوق به دلایل مختلف چون فوت و پیوستن به صندوق دیگر ازما جدا شده اند.
وی ادامه داد: عمده بیمه شدگان ما از استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، همدان و آذربایجان غربی و کمترین میزان استانهای البرز، قم، بوشهر و هرمزگان هستند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه طی 14 سال حدود 96 هزار نفر مستمری‌بگیر داریم گفت: اگر تعداد دریافت کنندگان را در نظربگیریم بالغ بر 250 هزار نفر از این مستمری استفاده می‌کنند. 82 درصد بیمه شدگان ما مرد و 18 درصد زن هستند و اکثر این زنان سرپرست خانوار بوده و توسط بهزیستی عضو صندوق شده‌اند، در حالی که جمعیت زنان روستایی بالاست و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای افزایش جمعیت این گروه انجام دهیم.
شیرکانی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه امسال تیم جدید مدیریتی صندوق فعالیت خود را شروع کرده است افزود: با توجه به محیط و جامعه هدف خاص صندوق، در نخستین گام تلاش کردیم با تجارب داخل صندوق و بکارگیری جوانان تحصیلکرده اقداماتی را سامان دهیم که بازبینی و طراحی مجدد فرایندها از این جمله است. آیین نامه های مربوطه در دست تدوین است و امیدواریم در آینده نزدیک با همت اعضای صندوق، دولت و مجلس بتوانیم اصلاحاتی را در جهت بهبود و پایداری مالی صندوق انجام دهیم. بازنگری در سبد سرمایه گذاری صندوق و عدم ورود به بنگاه داری از دیگر سیاست‌هاست که به سمت آن حرکت می‌کنیم.
شیرکانی با بیان اینکه در بازه زمانی اخیر و دوره مدیریتی جدید صندوق توانسته است دستاوردهای حائز اهمیتی را در دو حوزه بیمه‌ای و سرمایه گذاری به دست آورد گفت: تعداد بیمه شدگان جدید صندوق طی پنج ماهه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد 41 درصدی را تجربه کند و همچنین ارزش سبد سرمایه گذاری صندوق نیز در پایان شهریور ماه 98 نسبت به ابتدای اردیبهشت 98،رشد 41 درصدی را دارا بوده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/209560/آخرین-آمارها-از-جمعیت-بیمه‌شدگان-و-مستمری‌بگیران-صندوق-روستاییان-و-عشایر
بستن   چاپ