آریا بانو
انتخابی جام جهانی 2022؛
رویترز: بلیت‌های جایگاه زنان در عرض چند دقیقه فروخته شد
شنبه 13 مهر 1398 - 11:20:35
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- باز شدن سامانه اینترنتی خرید بلیت دیدار ایران و کامبوج در انتخابی جام جهانی 2022 برای «زنان» و مردان و فروخته شدن تمامی بلیت‌های جایگاه زنان در عرض تنها چند دقیقه، مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز نوشت: بدنبال باز شدن تارنمای فروش بلیت دیدار تیم ملی ایران مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی 2022، زنان ایرانی بلافاصله تمام بلیت‌های تخصیص داده شده را خریداری کردند.
مقامات ایران پیش‌تر به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اطمینان داده بودند که زنان اجازه ورود به ورزشگاه را خواهند داشت و در همین راستا جایگاهی را برای آنان تعیین کردند.
براساس گزارش رسانه‌های داخلی ایران، 3 هزار و 500 بلیت تخصیص داده شده به زنان در عرض چند دقیقه پس از باز شدن سامانه بلیت‌فروشی، به طور کلی به فروش رفته است.
فیفا در مصاحبه با رویترز گفته است که آنان انتظار دارند تا 4 هزار 600 بلیت دیگر برای جایگاه ویژه زنان در دسترس عموم قرار گیرد.
یکی از سخنگویان فیفا به رویترز گفته است که این نهاد به منظور نظارت بر دسترسی بدون مانع زنان به ورزشگاه، هیاتی را به ورزشگاه 78 هزار نفری آزادی تهران خواهد فرستاد .
فیفا گفته است که این نهاد از مقامات ایرانی خواسته تا نه تنها شرایط را برای حضور زنان در انتخابی جام جهانی فراهم کنند بلکه اجازه ورود آنان را به ورزشگاه‌ها برای تماشای دیدارهای داخلی این کشور نیز صادر کنند.
شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان (ESPN) نیز با انتشار خبری مشابه، حضور زنان در ورزشگاه آزادی را برای تماشای دیدار خانگی تیم ملی ایران که 10 اکتبر (پنجشنبه 18 مهرماه) برگزار می‌شود، بازتاب داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/209557/رویترز--بلیت‌های-جایگاه-زنان-در-عرض-چند-دقیقه-فروخته-شد
بستن   چاپ