آریا بانو
رئیس فراکسیون زنان: طرح افزایش سن ازدواج در مجلس پذیرفته نشد
شنبه 13 مهر 1398 - 10:04:57
زنان خبر
آریا بانو - رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه والدینی که با وجود توانایی مالی اجازه تحصیل به فرزندان‌شان را نمی‌دهند مرتکب جرم شده اند، گفت: در حال حاضر شاهد تعداد قابل توجهی کودک بازمانده از تحصیل در شهرهای کشور هستیم بطوریکه حدود 100 هزار دانش ‌آموز بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

به گزارش بانو نیوز ، فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای جمعیت زنان نواندیش فارس با اشاره به موضوع کودک همسری گفت: اگرچه قانون مدنی ازدواج دختران زیر 13 سال و پسران زیر 15 ممنوع است اما در حال حاضر شاهد ازدواج کودکان زیر 13 سال هستیم.
رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه افزود: اگر چه کمیسیون زنان این سنین را برای دختران به 16 سال و 18 سال برای پسران تغییر داد اما این مهم در کمیسیون حقوقی مجلس پذیرفته نشد این در حالیست که در حال حاضر این طرح مجدداً در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که قریب به یک دهه مسکوت مانده بود، ادامه داد: این لایحه حتما پیش از اتمام این دوره از مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید چرا که همه بندهای آن تصویب شده است و تنها یک بند در شورای نگهبان درحال بررسی است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است تا تصویب لایحه جدید برای افزایش سن ازدواج از قانون فعلی مراقبت کنیم و اجازه زیرپا گذاشتن قانون منع ازدواج دختران کمتر از 13 سال و پسران کمتر از 15 سال را ندهیم.
وجود 100 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان
وی با بیان اینکه والدینی که با وجود توانایی مالی اجازه تحصیل به فرزندانشان را نمی دهند مرتکب جرم شده‌اند، ادامه داد: این در حالیست که شاهد تعداد قابل توجهی کودک بازمانده از تحصیل درون شهرهای کشور هستیم بطوریکه حدود 100 هزار دانش ‌آموز بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان وجود دارد.
به گفته وی در یکی از استان‌های شمالی کشور نیز بیش از 25 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد و تصویب این قانون سرنوشت این کودکان را تغییر می‌دهد چراکه در صورت عدم تمکن مالی خانواده دولت موظف به فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل این کودکان شده است.
وی در ادامه به تلاش‌های فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت:فراکسیون زنان با رویکرد قانون‌گذاری و اصلاح و الحاق قوانین و نیز درراستای نظارت بر حسن اجرای قوانین و برنامه ششم توسعه فعالیت کرده است.
اولادقباد تلاش برای اجرایی کردن سهم 30 درصدی زنان از مناصب دولتی، تصویب و تامین بودجه بیمه زنان خانه‌دار، تخصیص اعتبارات حوزه زنان و خانواده که تاکنون 12 درصد آن محقق شده، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و نیز طرح مقابله با کودک همسری را از جمله اقدامات این فراکسیون برشمرد.
اولاد قباد با بیان اینکه در شرایط فعلی نیازمند همدلی بین همه آحاد جامعه هستیم، افزود: دولت تدبیر و امید در بعد سیاست خارجی در راستای برجام تلاش‌هایی کرد که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز بود؛ همچنین برای فرجام برجام کوشش‌های بسیاری کرد تا زمانی که ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شد.
عضو فراکسیون امید تصریح کرد: آمریکا برای تامین منافع خود در حوزه خاورمیانه منازعاتی را شکل داده است؛ با این حال مردم ما با همه محدودیت‌ها از جمله تحریم‌های ظالمانه، همچنان با اتحاد در کنار هم هستند.
این نماینده اصلاح طلب در ادامه با اشاره به اینکه ایران از برجام عقب نشینی نکرده است، افزود: اگر رئیس جمهور در سازمان ملل به آمریکا نه می‌گوید، از آن رو است که ایران از برجام کنار نکشیده و عقب‌نشینی نکرده است؛ به همین دلیل در این پیچ تاریخی حساس نیازمند همدلی و همراهی و مشارکت سیاسی مردم هستیم.
وی اعتقاد دارد که مردم نباید مشارکت سیاسی را به دلیل سختی اقتصادی و شرایط حاکم بر جامعه را کنار بگذارند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/209476/رئیس-فراکسیون-زنان--طرح-افزایش-سن-ازدواج-در-مجلس-پذیرفته-نشد
بستن   چاپ