آریا بانو
چگونه باید جلوی مرگ خاموش نوزاد را گرفت؟
جمعه 12 مهر 1398 - 20:06:13
آریا بانو - چگونه باید جلوی مرگ خاموش نوزاد را گرفت؟
k ١.٨
٠
باشگاه خبرنگاران / خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که نوزادان خود را در مکان‌های امن بخوابانند که دچار مرگ خاموش نشوند. والدین باید توجه داشته باشند که نوزادان را بر روی تخت‌های بدون محافظ نخوابانند. افتادن کودک از تخت می‌تواند خطرات جدی را برای او به دنبال داشته باشد.
نوزاد را به پشت خوابانده و روی صورتش را با قنداق یا پتو یا ملحفه نپوشانید. فرزندتان را روی تخت‌هایی که لبه‌های بدون حفاظ دارند نخوابانید. اگر تخت فرزندتان جداست، دور نرده هایش کوسن‌های نرمی قرار دهید مبادا به سر شیرخوار ضربه وارد شود. تشک تخت شما یا فرزندتان باید دقیقا اندازه تختش باشد، زیرا فاصله اندک بین لبه تخت با تشک ممکن است دست یا پای کودک را در این فضا گیر بیندازد. حتی کودکان خردسال هم نمی‌توانند خود را راحت از این تله نجات دهند. نوزادتان را تنها روی تخت خودتان رها نکنید و به کار‌های دیگر بپردازید.
اگر نوزاد کنار پدر و مادر می‌خوابد، والدین نباید هیچ گونه ماده مخدر یا روانگردان، حتی سیگار و یا قرص خواب آور مصرف کنند، زیرا ناهوشیاری آن‌ها ممکن است باعث شود در حین خواب نوزاد را خفه کنند.
هنگامی که نوزاد می‌خوابد از گرم‌گردن بیش از حد اتاق خودداری کنید، از لباس‌های سبک برای نوزاد استفاده کرده و درجه حرارت اتاق را در حد مطبوع نگه دارید. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید و احتمال آمدن حشرات و جانوران موذی در خانه وجود دارد با روش‌های موجود، از ورود آن‌ها به منزل پیشگیری کنید. هرگز طفل را روی مبل‌های راحتی نخوابانید.

http://www.banounews.ir/fa/News/209324/چگونه-باید-جلوی-مرگ-خاموش-نوزاد-را-گرفت؟
بستن   چاپ