آریا بانو
300 میلیارد تومان اعتبار در حوزه بیمه زنان خانوار اختصاص یافته است
پنجشنبه 11 مهر 1398 - 15:33:04
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - زاهدان- رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: 230 میلیارد تومان سال گذشته در حوزه بیمه زنان خانوار با اولویت زنان بد سرپرست و بی سرپرست مصوب و در سالجاری 300 میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه اختصاص یافته است.

فریده اولاد قباد روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به پهناوری و گستردگی این استان در کشور باید نگاه ویژه‌ای از سوی دولت و برنامه‌های بودجه‌ای به این منطقه وجود داشته باشد.
وی به تامین منابع انسانی، مالی و همچنین استاندارد سازی مدارس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد و گفت: 500 میلیارد تومان اعتبار که بر اساس قانون احکام دائمی باید از وزارت نفت و شرکت گاز دریافت شود در حال پیگیری است که سهم سیستان و بلوچستان در آن به صورت ویژه در نظر گرفته شود.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود بودجه در آموزش و پرورش گفت: هم‌اینک 10 هزار میلیارد تومان کمبود بودجه در این سازمان وجود دارد که در صورت عدم تامین این بودجه،کمبود به سال آینده افزوده می‌شود.
وی به بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: 138 هزار بازمانده از تحصیل در این استان وجود دارند که فقر مالی و معیشتی در کنار برخی از آداب و رسوم حاکم بر این منطقه سبب داشتن این تعداد بازمانده از تحصیل شده است.
اولاد قباد خاطر نشان کرد: ساخت مراکز شبانه‌روزی و خوابگاه با توجه به بعد مسافت در برخی مناطق سیستان و بلوچستان در کاهش بازماندگان از تحصیل بسیار مهم است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: میانگین حضور زنان این استان در حوزه‌های مدیریتی، فرهنگی و سیاسی از سطح کشور بیشتر است.
علی زینی وند با بیان اینکه وضعیت زنان سیستان و بلوچستان معلول وضعیت کلی حاکم در کشور است، ادامه داد: 50 درصد از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند که نرخ مشارکت اقتصادی آنان زیر 15 درصد است.
وی تصریح کرد: سهم 25 درصدی بانوان در مجلس شورای اسلامی اقدم خوبی برای حضور زنان در عرصه‌های مهم و تصمیم ساز است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان بیشترین دهیار، بخشدار، فرماندار و سفیر زن را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی وضعیت سیستان و بلوچستان بسیار نگران کننده است اظهار داشت: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی به یک عزم جدی و هماهنگ نیاز است.
زینی وند گفت: دولت توجه خاصی در حوزه ریلی، اقتصادی، بازآفرینی شهری و موارد دیگر در سیستان و بلوچستان دارد و کارهایی خوبی در این زمینه در حال انجام است.
9914**3213

http://www.banounews.ir/fa/News/208914/300-میلیارد-تومان-اعتبار-در-حوزه-بیمه-زنان-خانوار-اختصاص-یافته-است
بستن   چاپ