آریا بانو
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری:
پوشش بانوان وزنه‌بردار ایرانی مورد استقبال قرار گرفت
پنجشنبه 11 مهر 1398 - 09:26:17
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - رشت - رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: بانوان وزنه‌بردار با پوشش مناسب و اسلامی در مسابقات جهانی تایلند حضور یافتند که این پوشش ، مورد استقبال سایر کشورها نیز قرار گرفت.

علی مرادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه بانوان وزنه بردار ما با پوشش اسلامی و بسیار مناسب در مسابقات جهانی حضور یافتند، این امر باعث شد تا تعدادی از کشورهای اسلامی نیز از ما الگوبرداری کنند و به طور حتم آنان نیز با پوششی همانند بانوان وزنه بردار ایران در رقابت ها حضور خواهند یافت.
وی که برای حضور در مجمع سالیانه هیات وزنه برداری گیلان به رشت سفر کرده بود، افزود: البته راه اندازی وزنه برداری در بخش بانوان بسیار سخت بود اما این کار در ایران آغاز شد و خوشبختانه علاوه بر راه اندازی این رشته در سطح کشور و برگزاری رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، بانوان ما در رقابت های جهانی نیز حضور یافتند.
مرادی به نتیجه تیم ایران در رقابت های قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: تیم ملی فراز و نشیب متعددی داشت و از چند جنبه حضور وزنه برداران قابل بررسی است اما در نهایت توانستیم بین بیش از یکصد کشور جهان مقام چهارم را کسب کنیم .
وی ادامه داد: البته کسب مقام نایب قهرمانی دور از دسترس نبود و ما فقط با حدود 20 امتیاز مقام نایب قهرمانی جهان را از دست دادیم وگرنه برای تصاحب عنوان قهرمانی و رقابت با چین برای کسب این مقام در مسابقات قهرمانی جهان حضور یافتیم که در نهایت نیز مقام چهارم جهان را به خود اختصاص دادیم.
رئیس فدراسیون وزنه برداری به عملکرد وزنه برداران در رقابت های جهانی اشاره و اظهار کرد: تعدادی از وزنه برداران جوان ما خوش درخشیدند و توانستیم جوانان خوبی را در این رقابت ها به وزنه برداری جهان معرفی کنیم که به طور حتم این جوانان در آینده به درخشش خود ادامه می دهند.
به گفته مرادی ، حافظ قشقایی جوان شایسته ایران درخشش بسیار خوبی داشت و توانست در دسته سبک وزن پس از حدود 40 سال ایران را در این وزن صاحب مدال کند و همچنین رضا دهدار درخشش فوق العاده ای داشت چون شاید کسی باور نمی کرد که این جوان بتواند در مسابقات سخت قهرمانی جهان مقام کسب کند اما به او اعتقاد داشتیم و دهدار نیز توانست با شش حرکت صحیح ، خوشرنگ ترین مدال جهانی را برای ایران به ارمغان بیاورد.
وی یادآور شد: وزنه بردارانی همچون سیدایوب موسوی ، علی هاشمی، رضا بیرالوند و علی میری نیز خوب کار کردند و در حد توان خود ظاهر شدند اما از بعضی از وزنه بردارانی که از آنان انتظار بیشتری داشتیم، متاسفانه کمتر از حد انتظار ظاهر شدند.
وی به کیانوش رستمی نیز اشاره کرد و افزود: عقیده و عملکرد رستمی مورد پسند فدراسیون وزنه برداری نیست چون این نوع طرز تفکر نه تنها به تیم ملی ، بلکه به خودش نیز ضربه می زند که نمونه بارز آن، همین مسابقات قهرمانی جهان بود؛ رستمی قبل از مسابقات المپیک در چارچوب های فداسیون حرکت می کرد اما عملکردش پس از المپیک باعث شد تا این وزنه بردار شایسته شانس کسب امتیاز در رقابت های قهرمانی جهان و بازی های آسیایی را از دست دهد.
رئیس فدراسیون وزنه براری اضافه کرد: با توجه به اینکه فقط دو وزنه بردار می توانند در رقابت های المپیک حضور یابند، ، کیانوش رستمی با حذف از رقابت های جهانی امتیاز بسیار بالایی را از دست داد و متاسفانه با رفتارهایی که انجام داده ، خود را از حضور در المپیک دور می کند و انتظار داریم که این وزنه بردار شایسته تغییر رویه دهد.
به گفته مرادی ، گرچه رستمی امتیاز بالایی را به خاطر حذف شدن در رقابت های جهانی از دست داد اما می تواند در سایر رقابت ها حضور یابد چون در نهایت فدراسبون جهانی وزنه برداری طبق امتیازات و عملکرد وزنه برداران، حضور وزنه برداران را در المیپک مشخص می کند و با توجه به شرایط موجود، حضور در المپیک مشکل و سخت شده چون هم اینک حداقل بین شش تا هفت وزنه بردار شایسته ایرانی شانس حضور در المپیک را دارند اما فقط دو وزنه بردار که بیشترین امتیاز را کسب می کنند، می توانند در رقابت های المپیک 2020 حضور یابند.
وی به مهمترین مسابقات سال جاری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با پایان یافتن رقابت های قهرمانی جهان، بهمن ماه مسابقات جام فجر را با عنوان جام مرحوم نامجو در گیلان برگزار می کنیم که این رقابت ها کسب سهمیه المپیک بشمار می رود و از امتیاز بالایی نیز برخودار است و همچین دو رقابت مهم دیگر نیز در کشورهای ترکیه و قطر برگزار می شود که به طور حتم در هر سه رویداد با قدرت حضور خواهیم یافت.
مجمع عمومی سالیانه هیات وزنه برداری استان گیلان روز گذشته (چهارشنبه) با حضور علی مرادی رئیس فدراسیون ، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع عمومی هیات وزنه برداری این استان در رشت برگزار شد.
7285/2007/

http://www.banounews.ir/fa/News/208776/پوشش-بانوان-وزنه‌بردار-ایرانی-مورد-استقبال-قرار-گرفت
بستن   چاپ