آریا بانو
مربی وزنه‌برداری زنان: کم‌تجربگی مانع مهار وزنه‌ها در مسابقات جهانی شد
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 19:57:41
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان گفت: کم‌تجربگی ملی‌پوشان یکی از دلایل اصلی مهار نکردن وزنه‌ها در مسابقه‌های جهانی تایلند بود که به طور حتم انگیزه بالا و حضور در میادین بین‌المللی این مسیر را برای دختران ایرانی هموار می‌سازد.

«مریم امرالله» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملکرد ملی‌پوشان وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات جهانی تایلند بهتر از آسیایی بود و با اعتماد به نفس و انگیزه بیشتر در این رقابت‌ها شرکت کردند. نمایندگان کشورمان در این پیکارها با حریفان جهانی و با ورزشکارانی از کشورهای آمریکا و اروپا آشنا شدند و نحوه تمرین و گرم کردن این وزنه‌برداران را ارزیابی کردند و تجربه جدیدی بدست آوردند.
وی افزود: با توجه به اینکه ورزشکاران ما به طور میانگین از مسابقات قهرمانی آسیا در چین تا قهرمانی جهان در تایلند رکورد خود را 15 کیلوگرم افزایش دادند در رقابت‌های بعدی به طور حتم نیز رکوردهای بهتری را ثبت خواهند کرد.
مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان یادآور شد: کم تجربگی یکی از دلایل اصلی است که دختران ما وزنه‌های انتخاب شده را نتوانستند مهار کنند. ملی‌پوشان در زدن وزنه‌هایی که به رکورد آنان نزدیک‌تر بود، ضعیف عمل کردند که دلیل اصلی آن کم‌تجربگی در میادین بین‌المللی است.
وی در خصوص برخی انتقادها از مشکلات فنی دختران وزنه‌بردار در مسابقات جهانی، گفت: در این رقابت‌ها تیم‌های داوری و ژوری بر مسابقه‌ها نظارت داشتند و بسیار سخت‌گیرانه عمل کردند. به عنوان مثال هیات ژوری وزنه یک‌ضرب 91 کیلوگرم «الهام حسینی» را خطا گرفت. ما شبیه این حرکت را در ورزشکاران دیگر دیدیم که خطا نگرفتند. منظورم این نیست که این حرکت خطا نبود و داوری را قضاوت نمی‌کنم اما اینکه بگویند زنان وزنه‌بردار ایرانی ضعیف بودند یا داوری برای ما خطا نگرفت، صحیح نیست.
امرالله درباره واکنش کادر فنی و وزنه‌برداران سایر کشورها نسبت به حضور تیم وزن‌برداری زنان ایرانی در پیکارهای جهانی، خاطرنشان کرد: واکنش‌ها نسبت به حضور تیم زنان ایران جذاب بود. تیم‌های اروپایی و وزنه‌برداران آمریکایی به دیدن وزنه‌برداران کشورمان آمدند و با آنان آشنا شدند. نظر آنان این بود که ایران در بخش مردان از تیم‌های قدرتمند جهان است نمایندگان کشورمان در بخش زنان نیز رقیبان سرسختی در آینده خواهند بود. امیدوارم وزارت ورزش با حمایت‌های خود کمک کند تا زنان ما به سطح بالایی برسند.
وی عنوان کرد: مسابقات جهانی میدان بزرگی با حضور قهرمانان و ورزشکارانی با تکنیک و انگیزه بالا بود و این رقابت‌ها تجربه خوبی برای زنان وزنه‌بردار ایرانی محسوب می‌شد. گرچه نقطه قوت زنان ایران را نباید از یاد برد که انگیزه بالایی برای رسیدن به سکوی جهانی و آسیایی دارند.
مربی تیم ملی وزنه برداری زنان در خصوص تفاوت وزنه‌زدن قهرمانان سایر کشورها با زنان ایرانی، اظهار داشت: آنان تجربه زیادی در این عرصه دارند و تجربه باعث می‌شود که تکنیک و اعتماد بنفس این ورزشکاران بهتر شود و دختران ما برای رسیدن به این سطح، زمان زیادی نیاز دارند و نباید فراموش کنیم که آنان باید در مسابقات زیادی شرکت کنند و امیدوارم بتوانیم سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو را کسب کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/208633/مربی-وزنه‌برداری-زنان--کم‌تجربگی-مانع-مهار-وزنه‌ها-در-مسابقات-جهانی-شد
بستن   چاپ