آریا بانو
ایراندوست: 16 سال با ملوان سفید امضا کردم!
سه شنبه 9 مهر 1398 - 22:48:46
آریا بانو - سرمربی سابق تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با بیان اینکه قرارداد 16 فصل از 17 سال حضورش در تیم ملوان را سفید امضا کرده است به شایعات پیرامون مبلغ قرارداد بالای خود واکنش نشان داد.

مریم ایراندوست یکی از چهره‌های ویژه ورزشی یک‌سال اخیر بوده. علاوه بر حضور هم‌زمان به عنوان مربی و بازیکن در تیم ملوان، واکنش‌های مجازی و مختلف او نسبت به اتفاقات ورزشی در صفحه شخصی‌اش هم حواشی جالب توجهی داشت. ایراندوست که در کارنامه خود سابقه هدایت تیم ملی فوتبال بانوان را دارد پس از حضوری موفق و یک‌ساله در تیم ملوان بندرانزلی علی رغم مشکلات عدیده مالی به درخواست خود از جمع آنها جدا شد و قصد دارد در روزهای پیش رو به همراه فرزندش به زندگی شخصی‌اش خارج از ایران بپردازد.
برای احیای ملوان متحد شدیم
فصل پیش و درست زمانی که مالکیت باشگاه رسماً مشخص شد تصمیم آنها بر این بود تا در حوزه بانوان تیم‌داری کنند و این موضوع از طریق بازیکنان به من اطلاع داده شد و ما توانستیم در کنار هم متحد شویم و خوشبختانه با حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول، توانستیم عنوان قهرمانی را به دست آوریم و به لیگ برتر صعود کنیم و در رقابت‌های لیگ برتر نیز با توجه به بضاعت خود، نمایش‌های خوبی مقابل حریفان خود داشته باشیم.
با مدیریت اینستاگرام‌ و مصاحبه‌هایم تلاش می‌کنم از یک چالش تازه جلوگیری کنم
فعالیت‌های مجازی من اتفاقی طبیعی است و نامرسوم در حوزه فوتبال بانوان نیست و اغلب مربیان و بازیکنان در فضای مجازی فعالیت خود را دنبال می‌کنند؛ من در رابطه با هر مسئله‌ایی که نیاز باشد هواداران و مردم مطلع شوند و از مسائل پیرامونی ما اطلاع داشته باشند اطلاع‌رسانی می‌کنم. هر چند که در طول چند سال اخیر مطبوعات و رسانه‌ها توجه‌شان به فوتبال زنان بیشتر شده است اما آن‌طور که باید نیست. به طور مثال یک مسابقه فوتبال زنان برگزار می‌شود و فردای آن نتایجش را از تلویزیون تماشا می‌کنیم برای همین من تمام سعی خود را می‌کنم که از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی درست و لازم را برای هواداران و مردم داشته باشم. ترجیح می‌دهم حاشیه‌ایی صحبت نکنم و با توجه به تمام رخدادها، سعی کرده‌ام تا بتوانم مطالب صفحه اینستاگرام و مصاحبه‌هایم را مدیریت کنم تا موضوعی به چالش کشیده نشود.
موفقیت من با تلاش خودم بوده نه با رانت دختر ایراندوست بودن
خوشحالم که دختر اسطوره بزرگ فوتبال هستم و این برای من یک پوئن است چرا که می‌توانم هر سوال فنی یا مدیریتی را که دارم از ایشان بپرسم اما در این میان، تلاش‌های خودم باعث شد تا به جایگاهی که دوست دارم برسم. ما اسطوره‌های بزرگی داریم در سطح کشور که دختر هم دارند و قطعا علاقه‌مند به ورزش هم بوده‌اند اما دیدگاه اینکه از رانت پدر خود کسی استفاده کرده است درست نیست. اگر از دریچه رانت بخواهیم نگاه کنیم و بخواهم به گذشته باز گردم، اتفاقا به دلیل آنکه دختر نصرت ایراندوست بودم به مدت 6 سال تیم ما زمین تمرینی در انزلی نداشت و در فاصله‌ای 60 کیلومتری از انزلی، هر روز تمرین می‌کردیم و فکر می‌کنم برخی با مطرح کردن این مسائل به دنبال آن هستند تا نقاط ضعف خود را این‌چنین پوشش دهند. موفقیت من حاصل تلاش خودم بوده است و خوشحالم که از کمک‌های فنی و مدیریتی پدرم هم توانسته‌ام استفاده کنم.
شرط من آن بود که ملوان را احیا کنم و بروم!
کسی به من اعلام نکرد که نباشم و اتفاقا هفته گذشته جلسه‌ایی با آقای پژمان نوری داشتم و ایشان گفتند که دوست دارند بنده در خدمت تیم باشم اما به ایشان گفتم قرار ما از فصل قبل آن بود که من تنها یک فصل در خدمت تیم باشم و بتوانیم با هم تیم بانوان ملوان را احیا کنیم و سپس آن را تحویل سارا قمی و پگاه نوری بدهم تا آنها تیم را مدیریت کنند و من بروم. شرایطی که پس از اتمام فصل گذشته در ابتدای تیر ماه وجود داشت و این‌که مالک جدید آمدند ایشان سراغی از تیم بانوان نگرفتند و هیچ سوالی از شرایط تیم بانوان نکردند. نه ایشان بلکه تمامی مسئولان نگران تیم آقایان بودند با توجه به چالش‌های آنها، به دنبال رفع مشکلات بودند و ما با گذر زمان، فرصت آماده‌سازی را از دست می‌دادیم البته من چندین بار از بازیکنان خواستم تا تمرینات خود را شروع کنند و از برنامه خود، عقب نمانند اما آن سردرگمی که در باشگاه حاکم بود اجازه نداد تا تیم زود بسته شود. خوشبختانه با حضور آقای نوری، صحبت‌های خوبی انجام شد و من هم آنچه می‌توانستم کمک کردم تا تیم استارت بزند و خوشبختانه کار آغاز شد و در حال حاضر هم خیلی خوب و هدفمند بازیکنان زیر نظر کادر فنی در حال آماده‌سازی هستند تا بتوانند در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کنند.
17 سال در ملوان بودم 16 سال سفید امضا کردم
باید شاکر خدا باشم. اگر می‌گویند قرارداد مالی من بالا است این هم یک پوئن برای ورزش زنان حساب می‌شود چرا که می‌توان گفت در ایران هم برای بانوان قراردادهای سنگین بسته می‌شود. من در خصوص این موضوع، سعی می‌کنم به همین توضیحات کوتاه اکتفا کنم چرا که همه نزدیکان و دوستان من می‌دانند که من چه قراردادی را امضا کردم و در طول هفده سال فعالیتم در باشگاه ملوان، به جز یک‌سال همیشه به صورت سفید قراردادم را امضا کردم. اما امیدوارم روزی برسد که قرارداد فوتبال آقایان و بانوان یکسان شود.
در مورد آینده‌ فعلا ترجیحم سکوت است
فعلا بهتر است در مورد آینده صحبت نکنیم و همین‌که در خصوص زمان حال و آنچه گذشت صحبت شد فکر می‌کنم کافی باشد. انشالله آینده برای همگی‌مان خیر و خوب باشد و برای تمامی مردم کشورم سلامتی، تندرستی و شادی را خواهانم و چیزی بالاتر از این نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/208238/ایراندوست--16-سال-با-ملوان-سفید-امضا-کردم!
بستن   چاپ