آریا بانو
دکوراسیون‌های صمیمی!
سه شنبه 9 مهر 1398 - 13:34:35
آریا بانو - دکوراسیون‌های صمیمی!
٢٨٥
٠
خراسان / زندگی در خانه‌ای با رنگ‌های گرم به خصوص در پاییز، فضای گرم و محبت‌آمیزی را در بین اعضای خانواده حاکم خواهد کرد
روزهای ابتدایی فصل پاییز، گذشته و هوا روز به روز دلگیرتر می‌شود. در این بین، وجود دکوراسیون صمیمی در منزل، افراد خانواده را به هم نزدیک‌تر می‌کند و فضای گرمی را به وجود می‌آورد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به موضوع مهم بودن فضایی صمیمی در بین اعضای خانواده با استفاده از دکوراسیون صمیمی منزل بپردازیم اما دکوراسیون صمیمی یعنی چه و باید چطور چیده شود؟
رنگ‌های گرم فقط کرم و قهوه ای نیستند!
رنگ‌های گرم تنها به طیف رنگ های کرم و قهوه‌ای خلاصه نمی‌شو د و به قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای هم گفته می‌شود. از سوی دیگر رنگ‌های سردی که ایده‌ای مناسب برای تلفیق شدن با رنگ‌های گرم هستند، آبی و سبز هستند. به طور مثال، به کارگیری تم رنگی طوسی همراه با رنگ گرم نارنجی، ایده ای مناسب برای دکوراسیون‌های با فضا سازی گرم و صمیمی به شمار می آید.
حواس‌تان به رنگ این 4 عنصر خانه‌تان باشد
چهار عنصر اصلی که با ترکیب رنگ‌ها به دکوراسیون داخلی منزل شما رونق می بخشند عبارتند از مبلمان، میز غذا خوری، پرده و فرش که اصلی‌ترین گزینه های انتخابی شما ست. پس به خوبی به تم‌های رنگی آن ها توجه داشته باشید. اگر مبل شما تم رنگی سرد دارد به جنگ این سردی بروید و این اصل را با کمترین هزینه و ساده‌ترین پارامترها به انجام برسانید. شما می‌توانید برای مبل‌های خاکستری خود از کوسن‌هایی با رنگ قرمز، نارنجی یا ترکیب آن‌ها که طرح‌های سنتی دارد، بهره بگیرید. رنگ‌های اصیل ایرانی را با طرح‌ها و نقش و نگارهای سنتی در فضای داخلی منزل خود استفاده کنید تا فضای منزل شما را گرم‌تر جلوه دهد. به عنوان مثال اگر مبل‌ شما با تم رنگی طوسی تهیه شده است و نمی‌خواهید با خرید مبل جدید بار مالی خانواده را بیشتر کنید، به شما توصیه می‌کنیم از کوسن، پاف جلو مبلی و شال های مبل‌ که تم رنگی گرم دارد برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. تضاد بین رنگ‌ها سبب ایجاد تفاوت در دکوراسیون داخلی منزل شما می‌شود.
از پارکت کمک بگیرید و گلیم
توجه داشته باشید که استفاده از پارکت‌های چوبی به جای سرامیک و بهره گیری از گلیم و جاجیم به جای فرش‌های ابریشمی، سبب گرم‌تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی منزل شما می شود. مبل‌ها و میز ناهار خوری را با فاصله کمتری از هم بچینید تا فضا گرم‌تر و صمیمی‌تر به نمایش گذاشته شود. بعدش هم اگر بتوانید دست به جیب شوید و با استفاده از سلیقه خود و ترکیب رنگ‌ها در کنار یکدیگر، پرده‌ای رنگارنگ با تم‌های رنگی گرم برای فضای داخلی منزل خود بخرید که عالی‌تر هم می‌شود. این را به یاد داشته باشید که نور پردازی سقفی با رنگ نارنجی و قرمز نیز بی تأثیر نیست؛ اما از رنگ قرمز برای اتاق خواب کمتر استفاده شود زیرا چنین رنگ‌هایی خواب شما را به هم می‌ریزد.
با رنگ‌های گرم ، اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید
زندگی در خانه‌ای با حضور رنگ‌های گرم، سبب می‌شود فشار خون شما تنظیم شود و اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید. عموماً این قبیل رنگ‌ها برای فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود تا جذب انرژی در فضای سرد منزل بیشتر نمود پیدا کند.
چرا فضای خانه‌های مادربزرگ‌ها صمیمی بود؟
رنگ‌های گرم از گذشته تاکنون در ذهن ما نقش بسته‌اند و همیشه از آن‌ها به خوبی یاد می‌کنیم و این مهم، تنها به دلیل خاطرات کودکی ماست! آجر نماهایی که تم رنگی نارنجی داشت، طاقچه‌هایی که با ترمه‌های سرخ رنگ طراحی می‌شدند و فرش‌های لاکی رنگ در کنار مبلمان چوبی کلاسیک، تنها دلایل گرم و صمیمی‌تر بودن فضای خانه‌های مادربزرگ‌های ما بود. موضوعی که این روزها بسیار از آن فاصله گرفته‌ایم و با برگشتن آن به زندگی روزمره شاید قدری آرامش نیز به ما برگردد بنابراین توصیه می‌شود از ترکیب رنگ‌های گرم استفاده کنید تا فضا سازی به گرم‌تر و صمیمی‌تر شدن دکوراسیون داخلی قدری دامن بزند.
نویسنده : راحله عجم اکرامی| طراح و ایده‌پرداز در زمینه دکوراسیون داخلی

http://www.banounews.ir/fa/News/207889/دکوراسیون‌های-صمیمی!
بستن   چاپ