آریا بانو
ویدیویی از طبیعت نروژ
سه شنبه 9 مهر 1398 - 12:20:52
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٥٥
٠
کارناوال / این بار ویدیویی از طبیعت نروژ را با شما به اشتراک گذاشته ایم تا گوشه ای از زیبایی های نروژ را ببینید و از مناظر تماشایی این سرزمین لذت ببرید. این ویدیو از نواحی شمالی طبیعت نروژ به ثبت رسیده است و چشم انداز دیدنی این مناطق را به تصویر می کشد.
پادشاهی نروژ، در شمال قاره اروپا واقع شده است و جزیره آتشفشانی یان‌مان (Jan Mayen)، مجمع الجزایر سوالبار (Svalbard) و بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی را در بر می گیرد. شمالی ترین این مناطق، جزایر سوالبار هستند و در این ویدیو می توانید بخش هایی از دیدنی های این جزایر را ببینید. مجمع الجزایر سوالبار در شمالی ترین نقطه اروپا و بین نروژ و قطب شمال قرار دارد. بزرگترین جزیره در میان این جزایر اسپیتس‌برگن (Spitsbergen) است و پس از آن، نورداستلندت (Nordaustlandet) و ادگئویا (Edgeøya) دو جزیره بزرگ سوالبار به شمار می آیند.
تقریبا از دهه 90 میلادی، این جزایر به مناطق محبوبی میان گردشگران تبدیل شدند. مسافران داخلی از آن جهت به این منطقه توجه دارند که نسبت به مناطق هم عرضش آب و هوای گرم تری دارد و گردشگران خارجی، برای مناظر دیدنی و طبیعت بکر و دست نخورده اش، راهی اینجا می شوند. از میان دیدنی های این خطه می توان پدیده خورشید نیمه شب را نام برد؛ این پدیده در ماه های تابستان در عرض های جغرافیایی شمالی اتفاق می افتد و در زمستان، در عرض های جغرافیایی جنوبی رخ می دهد. در این رویداد طبیعی، خورشید را می توان در هنگام نیمه شب به وضوح دید.
از دیگر جاذبه های جزایر سوالبار هم می توان کوه نیوتون‌تاپن (Newtontoppen) را نام برد که با 1713 متر ارتفاع، به عنوان بزرگترین و بلندترین کوهِ سوالبار شناخته می شود. این کوه در گوشه شمال شرقی جزیره اسپیتس‌برگن قرار گرفته است.
کمی از مناطق شمالی کشور نروژ و جزایر سوالبار برای تان گفتیم، امیدواریم خواندن این مطالب در کنار تماشای این ویدیو کارناوال برای تان مفید و جذاب باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/207844/ویدیویی-از-طبیعت-نروژ
بستن   چاپ