آریا بانو
حمایت کمیته امداد از یک چهارم «سالمندان» کشور
سه شنبه 9 مهر 1398 - 11:15:51
آریا بانو - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه سالمندان حدود 40 درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از یک میلیون و 600 هزار سالمند از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

به گزارش ایسنا، حسین خدرویسی با اشاره به اینکه براساس آمار سرشماری سال 95 کشور حدود 7.5 میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: از این تعداد یک میلیون و 643 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.
وی ارزش خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت در سال گذشته را 138 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال 98 حدود 160 میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات به مددجویان سالمند پیش‌بینی شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خدمات عمومی همچون کمک معیشت، خدمات درمانی و بهداشتی، توانبخشی، خدمات مسکن و برنامه‌های فرهنگی را از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت دانست و خاطرنشان کرد: برخی خدمات ویژه همچون سبد غذایی و خدمات نگهداری نیز به سالمندان تحت پوشش ارائه می‌شود.
خدرویسی با تاکید بر اینکه حدود یک میلیون نفر از سالمندان تحت حمایت امداد در مناطق روستایی سکونت دارند، اضافه کرد: همچنین 681 هزار نفر از مددجویان سالمند، ساکن مناطق محروم کشور هستند که این مساله حمایت‌های بیش‌تر از سالمندان را ضروری می‌کند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه حدود 40 درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد 62 درصد در سنین 60 تا 74 سال، 35 درصد در سنین 75 تا 90 سال و 3 درصد در سنین بالای 90 سال هستند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/207811/حمایت-کمیته-امداد-از-یک-چهارم-«سالمندان»-کشور
بستن   چاپ