آریا بانو
تَرَک‌های پوستی درمان دارند؟
يکشنبه 7 مهر 1398 - 23:37:21
آریا بانو - تَرَک‌های پوستی درمان دارند؟
٤٢٧
١
باشگاه خبرنگاران / معمولا به ترک‌های پوستی در علم پزشکی استریا گفته می شود. این نوع ترک‌ها زمانی ایجاد می شوند که پوست در حال ساختن شدن است و قبل از کامل شدن دچار کشیدگی خواهد شد. ترک‌های پوستی در قسمت‌های نازکی از پوست به وجود می‌آیند که در آنجا میان‎پوست یا همان لایه‌ی عمیق‌تر پوست قادر نیستند سرعت رشد خود را با سرعت رشد بدن هماهنگ کنند.
این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که کلاژن و الاستین موجود در پوست ازهم گسسته شوند. این پارگی‌ها طی پروسه‌ی ترمیم بدن، التیام پیدا می‌کنند، اما در قسمتی که پارگی رخ داده، یک نوار باریک مشخص باقی می‌ماند. ترک‌های پوستی معمولاً در قسمت‌هایی از بدن مانند پستانها، شکم، ران‌ها و باسن فرد ظاهر می‌شوند که مستعد رشد سریع هستند.
رنگ این ترک ها بستگی به پوست فرد دارد. این ترک‌ها می‌توانند به رنگ قرمز، صورتی، بنفش یا قهوه‌ای باشند. ژنتیک در به وجود آمدن ترک‌های پوستی نقش دارند. رژیم غذایی و ورزش هیچ تأثیری در رفع ترک‌های پوستی نخواهند داشت. ترک‌های پوستی معمولاً با گذشت زمان کمرنگ می‌شوند و کمتر به چشم می‌آیند. با این حال، اگر می‌خواهید کاری کنید که از برجستگی ترک‌های فعلی کم شود، می توان از روش های درمانی خاصی استفاده کرد. این روش‌ها می‌توانند به کمتر شدن برجستگی ترک‌ها کمک کنند، اما فراموش نکنید که هیچ روشی نمی‌تواند ترک‌های پوستی را به طور کامل از بین ببرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/207131/تَرَک‌های-پوستی-درمان-دارند؟
بستن   چاپ