آریا بانو
وقتی دوست‌مان ناراحت است، چگونه با او برخورد کنیم؟
يکشنبه 7 مهر 1398 - 13:17:38
آریا بانو - وقتی دوست‌مان ناراحت است، چگونه با او برخورد کنیم؟
٤٣
٠
خراسان / یکی از سخت‌ترین چالش‌های دوستی این است که نمی‌دانید وقتی دوست‌تان غمگین است، چگونه با او برخورد کنید. نمی‌توان گفت راهکارهای قطعی‌ وجود دارد که در تمام موقعیت‌های مشابه به شما کمک کند حال دوست‌تان را بهتر کنید؛ اما می‌توانید در این زمینه تمرین‌هایی انجام دهید که در مواجهه با موقعیت‌های این‌چنینی، بتوانید به‌درستی با دوستان‌تان برخورد کنید.
عوض‌کردن بحث، کمکی به حل آن نمی‌کند. ممکن است فکر کنید وقتی بحث به جاهای ناراحت‌کننده می‌رسد، با عوض‌کردن موضوع می‌توانید به حل آن کمک کنید. مشکل این راهکار این است که دوست شما می‌خواهد و نیاز دارد که شنیده شود. او مشکل اش را با شما مطرح کرده است، چون بازگو کردن اش حالش را بهتر می‌کند. اگر بحث را عوض کنید، این موقعیت را از او گرفته‌اید. ممکن است دوست‌تان از برخورد شما احساس احمق ‌بودن و طردشدگی کند.
جملات مثبت کلیشه‌ای کار را بدتر می‌کند. وقتی فردی به‌سراغ‌ دوستش می‌رود و مشکلش را مطرح می‌کند، گفتن جمله‌هایی مثل «همه‌چیز درست می‌شه» یا «خیلی‌ها وضع‌‌شون از تو بدتره» خیلی معمول است. این جواب‌ها از ته دل هستند؛ اما حرف‌هایی نیستند که آن فرد احتیاج دارد بشنود. دوست‌تان نیاز دارد خود را تخلیه کند. او احتیاج دارد افکارش را بیرون بریزد تا بتواند از کنار آن عبور کند. جملات سرسری و کلیشه‌ای شما ممکن است او را از ادامه‌دادن منصرف کند. اجازه دهید حرف بزند. این که متوجه شود اوضاعش خوب نیست، می‌تواند به او کمک کند راهکاری منطقی برای مقابله با مشکل اش بیابد.
سراپا گوش شوید و به احساسات دوست خود بها دهید تا موقعیت او را درک کنید. مهم‌تر از همه‌ ، دوست شما نیاز دارد درک شود. به او این فرصت را بدهید تا حرف بزند و صبورانه به حرف‌هایش گوش فرادهید. پیش‌داوری و قضاوت را کنار بگذارید. فکر خود را روی جوابی که می‌خواهید بدهید، متمرکز نکنید. به دوستتان فرصت بدهید تا بتوانید او را درک کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/206814/وقتی-دوست‌مان-ناراحت-است،-چگونه-با-او-برخورد-کنیم؟
بستن   چاپ