آریا بانو
8 کودک از هر 10 کودک ایرانی دچار کجی پا است
يکشنبه 7 مهر 1398 - 13:16:54
آریا بانو - 8 کودک از هر 10 کودک ایرانی دچار کجی پا است
١٦٦
٠
ایرنا / رییس بیمارستان مفید کودکان گفت: به علت کمبود ویتامین D از هر 10 کودک ایرانی هشت کودک دچار کجی پا هستند.
فرید ایمان زاده روز یکشنبه در نشست خبری همایش اورژانس ها و بیماری‌های شایع طب کودکان با بیان اینکه مصرف ویتامین ها برای گروه‌های سنی مختلف به‌ویژه کودکان ضروری است، افزود: بر اساس آمارهای موجود، 17 درصد کودکان در سیستان و بلوچستان کمبود آهن دارند؛ همچنین بسیاری از افراد از بیماری‌های مختلف به دلیل کمبود ویتامین ها رنج می برند.
این فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان اضافه کرد: اسهال، یبوست، دردشکم و استفراغ از مهم‌ترین علل مراجعه کودکان به مراکز درمانی است.
به گفته ایمان زاده، بیماری‌های ویروسی نیز در دانش آموزان بسیار شایع بوده و برخی از این بیماری های ویروسی، تهدیدکننده است، به‌طوریکه اگر فرد مبتلا استراحت کافی نداشته باشد و مایعات مصرف نکند دچار تورم قلب شده و حتی منجر به مرگ نیز می شود.
ضرورت نظام‌مند شدن داروخانه ها
رضا شیاری فوق تخصص بیماری های روماتولوژی کودکان نیز در این نشست بر نظام مند شدن داروخانه ها اشاره کرد و گفت: داروخانه ها نباید داروها را بدون تجویز پزشک به مردم بدهند و این موضوع باید اصلاح شود.
وی اظهار داشت: تجویز دارو از سوی پزشک امری بسیار ضروری است و داروخانه ها باید در ازای دریافت نسخه دارو به بیمار ارایه دهند.
شیاری تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردم به توصیه های پزشک کمتر توجه کرده و فکر می کنند توصیه هایی که در مترو یا محافل عمومی در مورد بیماری و دارو می شود، موثرتر عمل می کنند در حالیکه این توصیه ها با جان بیمار بازی می کنند.
همایش اورژانس ها و بیماری‌های شایع طب کودکان 16 تا 19مهرماه جاری در بیمارستان مفید برگزار می شود.
بیماری‌های خون، آسم و آلرژی، تشنج، روان تنی، جراحی سیستم ادراری، قلب و عروق، کم کاری و پرکاری تیروئید از مهم‌ترین مباحث همایش است.

http://www.banounews.ir/fa/News/206802/8-کودک-از-هر-10-کودک-ایرانی-دچار-کجی-پا-است
بستن   چاپ