آریا بانو
پسرم سربازه و می خواد با یه خانم مطلقه بچه دار ازدواج کنه،خیلی نگرانم
پنجشنبه 4 مهر 1398 - 00:00:13
آریا بانو - پسرم سربازه و می خواد با یه خانم مطلقه بچه دار ازدواج کنه،خیلی نگرانم
٧٠٧
٠
مشاوره24/ سوال: با سلام و عرض ادب پسرم سرباز هست می خواهد ازدواج کند با یک خانم رابطه دارد ضمنا خانمه متاهل هست از مردش جدا شده خانمه یک پسر دارد پسرم 20 سالش حقوق چندانی ندارد لطفا بنده رو راهنمایی کنید مادرش هم خیلی نگران است که نکنه پسرم باهاش ازدواج کند شب و روز نداریم به خانواده فامیلها رفتیم از دخترشان خواستگاری کنیم هیچ کدامشان قبول نکردن چون گفتند دخترمان هنوز کوچک هست درس می خواند./وبسایت مشاوره24
نسیم مرتضوی (بازی درمانگر کودک، درمانگر اعتیاد و مشاور پیش از ازدواج)
عرض ادب و احترام
نگرانی و تشویش شما از نحوه بیانتان کاملا مشخص است و قابل درک. در مورد این موضوع که مطرح کردید چند نکته وجود دارد که باید به آن توجه فرمایید.
1- تجربیات دوران سربازی خودتان را یادآوری کرده و احساسات متناسب با آن زمان و موقعیت را به یاد آوردید. معمولا به خاطر فشارهای جسمی و روانی زیاد و دوری از خانواده و احساس تنهایی و احساس هدر رفتن عمر و زمان و عقب ماندن و بسیاری هیجان های منفی یک سرباز میتواند تحت تاثیر باشد و حتی تصمیم گیری ها و واکنش های هیجانی و بدون فکر نشان دهد که فقط از روی فرار و تغییر آن موقعیت سخت است و تمرکزی روی تبعات آن تصمیم و انتخاب ندارد. در واقع با پایان یافتن این دوران و یا حداقل حمایت های روانی خانواده از حجم این تصمیم های ناگهانی و غیر منطقی کاسته میشود و از اینکه در شرایط بحرانی تصمیم غیر عاقلانه ای نگرفته خوشحال خواهد بود اما اگر شما دقیقا اصرار بر مخالفت کنید فقط کار راخراب تر خواهید کرد و او را حریص تر میکنید تا هرچه سریع تر تصمیمش را عملی کند.
2-این خانم مطلقه است نه متاهل! و احتمالا تفاوت سنی بارزی با هم دارند که فقط برای پسرتان میتواند یادآور مهر مادریش باشد و در دورانی که نیاز به این محبت خالصانه دارد این خانم با حضورش و توجه و محبتش تاثیر گذاری دو چندان دارد.
3-واکنش های غیر منطقی و از سر نگرانی شما فقط کار را خراب تر میکند پس به جای اینکه سعی کنید مهر این خانم را با فرو کردن مهر دیگری به اجبار از دلش بیرون آورید سعی کنید با درک و همدلی بیشتر با او صحبت کنید و بفهمید علت انتخابش چیست و چه ویژگی این خانم منجر به جذب شدنش شده و یا علت تمایلش به ازدواج در حالی که شرایط لازم و آمادگی کافی برای را ندارد چیست؟
4- به جای تکرار مخالفتتان و یا فرار از صحبت کردن در مورد این موضوع به او زمان دهید و از او بخواهید تا زمانی که به وضعیت استیبل برسد و شرایط اولیه ازدواج را مهیا کند تصمیم گیریش را عقب بیاندازد و مطمئن باشید در این زمان خودش پشیمان خواهد شد.
5- او را ترغیب کنید حتما قبل از هر تصمیم یا اقدامی با یک روانشناس مشورت کند و مزایا و معایب انتخابش را به صورت تخصصی تری ارزیابی کند تا پروفایلی از زندگی مشترک آینده اش با این خانم و احتمال موفق بودن آن به دست آورد.
امیدوارم با نگرانی هایتان منجر به تقویت این تصمیم در فرزندتان نشوید و برخوردی صحیح ، معقول و تاثیرگذار داشته باشید.
با آرزوی موفقیت
الهام داودی (روانشناس بالینی، دانشگاه علوم پزشکی تهران)
سلام
لطفا این اشتباه رو نکنین که برای اینکه پسرتون رو منصرف کنید کس دیگری رو به ایشون معرفی کنین. ازدواج کردن لازمه ش عشق، استقلال اجتماعی و اقتصادی هست و تا وقتی اونها برآورده نشن جز شکست پیامد دیگری نخواهند داشت
من متوجه دلیل مخالفت شما نشدم؟ اگر این خانم طلاق گرفتن که دیگه متأهل به حساب نمیاد و به خودی خود اشکالی برای ازدواج اونها نیست.
نکته بعدی اینکه شما کاری که از دستتون بر میاد اینه که به پسرتون بگین استقلال مالی برای ازدواج مهمه و اگر قراره ازدواج کنه باید به مسئله اقتصادی فکر کنه و براش برنامه داشته باشه.
اگر نگرانی شما اینه که اون خانم طلاق گرفته و بچه داره و همین ممکنه باعث مشکل بشه، واقعیت اینه که کاری که میتونین انجام بدین اینه که بهش کمک کنین که بتونه فکر کنه که اولا چه مشکلاتی این ازدواج براش میاره؟ او از ازدواج چی میخواد؟ این ازدواج چی رو براش برآورده می کنه و ممکنه چه چیزهایی رو ازش بگیره؟ چقدر چیزهایی که به دست میاره ارزشش رو داره؟
در نهایت اینکه اگه به این نکته توجه کنین که علی رغم اینکه آدم همه تلاش رو می کنه که بچه ها خوشبخت باشن ولی واقعیت اینه که اونها آدم های مجزایی از ما هستن و انتخاب های خودشون رو دارند که الزاما شبیه ما نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/205433/پسرم-سربازه-و-می-خواد-با-یه-خانم-مطلقه-بچه-دار-ازدواج-کنه،خیلی-نگرانم
بستن   چاپ