آریا بانو
پایان کار «ارجمندخواه» در مسابقات جهانی وزنه‌برداری ‌زنان
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 12:03:09
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- دومین نماینده تیم ملی وزنه‌برداری ‌زنان ایران امروز (دوشنبه) در رقابت‌های دسته 71 کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان در تایلند با مجموع 170 کیلوگرم در جایگاه بیست و چهارم جهان قرار گرفت.

ارجمندخواه پس از برگزاری مسابقات گروه A دسته 71 کیلوگرم، با 77 کیلوگرم یک ضرب، 93 کیلوگرم دوضرب و مجموع 170 کیلوگرم در جایگاه بیست و چهارم جهان قرار گرفت.
«ابریشم ارجمندخواه» دومین ملی‌پوش وزنه‌بردار ایران است که امروز به روی تخته رفت. وی در حرکت اول و دوم یک‌ضرب موفق به مهار وزنه‌های 73 و 77 کیلوگرم شد. این وزنه‌بردار نتوانست در حرکت سوم یک‌ضرب وزنه 81 کیلوگرمی را بالای سر ببرد.
بنابراین ارجمندخواه با این رکورد در بین 12 وزنه‌بردار در گروه B دسته 71 کیلوگرم در حرکت یک ضرب جایگاه یازدهم را بدست آورد.
در حرکت یک‌ضرب این دسته «گینتار برازایته» از لیتوانی با مهار وزنه 90 کیلوگرمی جایگاه نخست را از آن خود کرد.
اما شرایط در دوضرب برای این ملی‌پوش متفاوت بود. وی در حرکت نخست دوضرب پشت وزنه 93 کیلوگرمی قرار گرفت و آن را با موفقیت بالای سر برد. ارجمندخواه در حرکت دوم و سوم دوضرب نتوانست وزنه 98 و 99 کیلوگرمی را مهار کند و در جایگاه دوازدهم این گروه قرار گرفت.
در حرکت دوضرب نیز «آدل نادیا یانگو» از کانادا با مهار وزنه 117 کیلوگرمی در جایگاه نخست این جدول جای گرفت.
ارجمندخواه در مجموع 170 کیلوگرم در آخرین جایگاه این گروه قرار گرفت.
مسابقات جهانی وزنه‌برداری تایلند از 27 شهریور تا پنجم مهر در پاتایا درحال برگزاری است و «سیدالهام حسینی» سومین نماینده ایران است که در دسته 71 کیلوگرم گروه A که امروز (دوشنبه) ساعت 14 به روی تخته می‌رود.
پیش از این «پوپک بسامی» در دسته 55 کیلوگرم گروه D با 72 کیلوگرم در یک ضرب، 86 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 158 کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گرفت.
اما پس از برگزاری رقابت‌های سه گروه دیگر دسته 55 کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

http://www.banounews.ir/fa/News/205086/پایان-کار-«ارجمندخواه»-در-مسابقات-جهانی-وزنه‌برداری-‌زنان
بستن   چاپ