آریا بانو
با خواستگارم که متاهل است و خانمش مشکل نازایی دارد، چه کنم؟
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 11:59:04
آریا بانو - با خواستگارم که متاهل است و خانمش مشکل نازایی دارد، چه کنم؟
١٢٢
٠
خراسان / خانمی 37 ساله‌ام و به دلیل اعتیاد شوهرم از او جدا شدم. دو پسر 3 و 9 ساله دارم، آقایی 43 ساله و کارمند، خواهان ازدواج با من است. سرپرستی بچه‌هایم را قبول کرده اما متاهل است و خانمش مشکل نازایی دارد. اصرار دارد قبل از ازدواج دایم، شش ماهی ازدواج موقت کنیم. لطفا راهنمایی ام کنید. من مستقل زندگی می‌کنم و حضانت بچه‌هایم با خودم است و خانواده‌ام شهرستان هستند.
قبل از هر راهنمایی، باید به این چند سوال پاسخ دهید: چه مدت از جدایی ‌تان از همسر اول‌تان گذشته است؟ آیا همسر اول این آقا، از ازدواج مجددشان اطلاع دارند یا بی اطلاع هستند؟ اگر اطلاع دارند، آیا از این ازدواج رضایت دارند؟ آیا تنها دلیل موافقت‌شان، ناباروری‌ است یا .... ؟ بعد از بررسی پاسخ‌هایتان به این سوال‌ها، لازم می‌دانم در خصوص ازدواج با یک مرد متاهل نکاتی را خدمت‌تان عرض کنم.
ازدواج با مرد متاهل، تنش‌هایی خواهد داشت
همه ما می‌دانیم ازدواج با مرد متاهل، مشکلاتی را به همراه دارد. حتی اگر این تصمیم با رضایت و میل قلبی همسر اول خواستگارتان باشد، مسلم بدانید هر خانمی ‌که یک زن دیگر در زندگی شوهرش باشد، دچار مشکلات و تنش‌هایی خواهد شد. بنابراین پذیرش این مسئله آن هم به دلیل ناباروری، شاید در ابتدا دردسرساز نشود اما در دراز مدت تنش و ناراحتی‌هایی را به وجود خواهد آورد. بنابراین یک ازدواج خوب به ملاک‌های انتخاب بستگی دارد اما داشتن دیدگاه درست، استدلال منطقی و برنامه مناسب در زندگی می‌تواند زمینه یک ازدواج مطلوب را فراهم کند.
این ازدواج آرامش آفرین خواهد بود؟
توصیه می‌کنم برای ایجاد آرامش و فراهم‌ کردن محیط امن در زندگی آینده‌تان در این باره تحقیقات لازم را داشته باشید و این ها را از خودتان بپرسید که ازدواج مجدد شما با مرد متاهل و این‌که شما دارای دو فرزند هستید، آرامش را برای شما به ارمغان خواهد آورد یا تنش‌ها و مشکلات شما بیشتر خواهد شد؟ به طور مفصل و در یک فرصت مناسب در خصوص تنش‌های احتمالی که به دلیل حضور همسر اول ایشان و فرزندان شما در زندگی‌مشترک و آسیب‌های روان شناختی در پی تغییر محیط زندگی با حضور والد جدید در فرزندان‌تان و در زندگی آینده شما ایجاد خواهد شد، گفت‌وگو کنید و به توافق برسید.
آیا تمایل دارید برایش فرزند بیاورید؟
در خصوص قسمت آخر سوال درباره این‌که خواستگارتان اصرار دارند قبل از ازدواج دایم، شش ماه به صورت ازدواج موقت با هم باشید، این نکته را یادآور می‌شوم که آیا علت اصرار بر ازدواج موقت، این نیست که می‌خواهند این ازدواج از همسر اولشان مخفی بماند و آیا در این ازدواج موقت به دنبال این نیستند تا از باردار شدن شما اطمینان حاصل کنند؟ اصلا آیا شما تمایل دارید برای او، فرزندی به دنیا بیاورید؟ اگر بعد از این شش ماه به توافق برای ازدواج دایم نرسیدید، آسیب‌های روانی و اجتماعی به شما و فرزندان‌تان وارد خواهد شد. بنابراین با توجه به کلی بودن سوال، حتما هر دوی شما به مشاور متخصص در زمینه قبل از ازدواج مراجعه کنید و عجله‌ای برای این ازدواج نداشته باشید.
نویسنده : حسین شرافتی| دانشجوی دکترای تخصصی روان شناسی

http://www.banounews.ir/fa/News/205032/با-خواستگارم-که-متاهل-است-و-خانمش-مشکل-نازایی-دارد،-چه-کنم؟
بستن   چاپ