آریا بانو
پای خاطرات مریم تاج الدینی مجاهد کرمانی
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 9:42:39 AM
زنان خبر
آریا بانو - بدون تردید فضای خشن جنگ و روحیه ی لطیف زنان دشواری های ایستادگی و مقاومت را برای زنان دو چندان می کرد اما این از عزم راسخ و ایمان زنان در طول جنگ تحمیلی هرگز کاسته نشد و همچنان پا به پای مردانشان تا آغاز پیروزی ایستادند.

به گزارش بانو نیوز ، تقویم که به 31 شهریور می رسد خبر از هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی دارد. جنگی که 8 سال بر شب و روز مردم ایران تاخت تا بالاخره در برابر ایستادگی و مقاومت مردان و زنان ایران به زانو نشست.
در آن سال ها فرق نمی کرد مرد باشی یا زن؛ هدف دفاع از میهن اسلامی بود، از این رو سرزمین ایران این پیروزی را تنها مدیون مردان خود نیست بلکه زنان نیز در این راه از خود گذشتند. زنانی که نه تنها از فرزند ،همسر،برادر و پدر خود می گذشتند بلکه خود نیز در میدان نبرد و پشتیبانی حضور داشتند.
زنان نه تنها صبر زینبی را مشق خود کرده بودند و همسران خود را همراهی کردند تا آنان با خاطری آسوده تر به نبرد بپردازند و رسالت خویش را به انجام برسانند بلکه در پشت صحنه، مسئولیت تدارک جبهه را عهده دار شدند و علاوه بر این که از خانه و کاشانه خویش دل برکندند، مخاطرات حضور در مناطق عملیاتی را به جان خریدند.
بدون تردید فضای خشن جنگ و روحیه ی لطیف زنان دشواری های ایستادگی و مقاومت را برای زنان دو چندان می کرد اما این از عزم راسخ و ایمان زنان در طول جنگ تحمیلی هرگز کاسته نشد و همچنان پا به پای مردانشان تا آغاز پیروزی ایستادند.
مردان و زنان کرمانی نیز همچون سایر شهرهای ایران در دوران دفاع از میهن اسلامی و آرمان های انقلاب گام برداشتند و بی شک زنان کرمانی حماسه ای در طول هشت سال دفاع مقدس آفریدند که به یقین روشن ترین اوراق صحیفه عزت و سرافرازی کرمان و کرمانی را رقم می زند.
از چهره هایی که در این عرصه فعالیت چشم گیری داشتند، می توان به دو خواهر « صغری و مریم تاج الدینی » اشاره کرد. بانوانی که در نجات جان رزمندگان، زحمات زیادی را متحمل شدند و فرزندان خویش را نیز در این عرصه مشوق بودند.
مریم تاج الدینی،اهل رابر،متولد 1318 و دارای مدرک سیکل” است، خودش می گوید در آن زمان در شهرستان رابر اولین زنی بوده که توانسته است چنین مدرکی را تحصیل کند.
تاج الدینی در خانواده ایی مذهبی متولد شده است. پدرش به کارهای فنی مشغول و علاوه بر آن فردی تحصیل کرده و مسلط به زبان فرانسه بوده است.
مریم تاج الدینی پدر و مادرش را حامیان اصلی در تحصیل و کسب علم می داند.
” مریم تاج الدینی” در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با حضور خود در جبهه های دفاع مقدس گفت: در روزهای مقاومت به مدت 31 روز به عنوان امدادگر در جبهه ها حضور داشتم.
وی ادامه داد: 4 فرزند دارم که در آن روزها 3 نفرشان در جبهه ها بودند، قبل از آن که در جبهه حضور پیدا کنم، هر وقت با فرزندانم و یا سایر رزمندگان به صحبت می نشستم، افسوس می خوردم و همیشه آرزو می کردم که ای کاش من هم بتوانم در جبهه ها فعالیت کنم اما بالاخره با عنایت خداوند و پیگیری ها و تلاش بسیار توانستم در جبهه حضور پیدا کنم.
زن مجاهد کرمانی در رابطه با فعالیت های خود قبل از حضور در جبهه گفت: هفته ای 2 یا 3 روز از رابر به کرمان می آمدم در مسجد بلال وظایفمان را تعیین می کردند این وظایف عموما سرکشی به خانواده های رزمندگان، تامین نیازهای مادی بهداشت و سلامت آنان و اقدام جهت رفع این نیازهای آنان بود.
تاج الدینی به نقش زنان در روزهای مبارزه و استقامت اشاره کرد و افزود: رزمندگان هر گاه زنان را در جبهه ها می دیدند، می گفتند که ما مدیون قدمها و امدادهای شما زنان هستیم؛ ما مدیون شما زنان هستیم.
وی در ادامه خاطره ای از دوران جنگ گفت: گاهی اوقات ممکن است بعضی ها بگویند امدادهای غیبی دروغ است، اما در یکی از شبها که برای راز و نیاز و دعا به مسجد اعظم اهواز رفته بودیم ناگاه باد تندی وزید و تمام شیشه های مسجد را شکست، صبح فردا رزمندگان می گفتند باد دیشب باعث شده که در عملیاتمان پیروز شویم.
این زن مجاهد کرمانی افزود: این باد روبروی دشمن بوده و در دید دشمن اختلالاتی ایجاد کرده که در نهایت عقب نشینی دشمن و پیشروی ما را به دنبال داشته است.
تاج الدینی در خصوص انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بیان داشت: ما باید رفتاری دوستانه به همراه درک جوان در لوای اسلام ودین داشته باشیم تا بتوانیم در جهت انتقال ارزشها به نسل جوان موفق باشیم.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/204933/پای-خاطرات-مریم-تاج-الدینی-مجاهد-کرمانی
بستن   چاپ