آریا بانو
شوهرم بعد از فوت مادرم، هم فحشم می‌دهد و هم کتک می‌زند!
سه شنبه 2 مهر 1398 - 15:40:45
آریا بانو - شوهرم بعد از فوت مادرم، هم فحشم می‌دهد و هم کتک می‌زند!
k ٧.٧
٢٠
خراسان / 33 سال دارم و مادرم سه سال پیش فوت کرده است. از وقتی مادرم از پیشم رفته است شوهرم خیلی اذیتم می‌کند، فحش می‌دهد و کتکم می‌زند. خیلی اعصابم به هم ریخته است، از زندگی دلسرد شده‌ام. اگر می‌شود راهنمایی‌ام کنید.
پاسخ
با توجه به شرایط پیش آمده اگر بروز چنین رفتارهایی از جانب همسرتان به تازگی اتفاق افتاده، ممکن است رفتار شما هم نسبت به قبل تغییراتی کرده باشد. بنابراین چند توصیه به شما داریم.
رفتار شوهرتان 100 درصد اشتباه است
در هر صورت رفتار همسرتان یعنی کتک زدن و فحاشی به شما با توجه به این‌که در دوره‌ای به سر می‌برید که به حمایت بیشتری نسبت به قبل نیاز دارید، کاملا اشتباه است و هیچ توجیهی ندارد. با این حال، توصیه می‌شود رفتارهای اخیرتان و عوامل تغییر آن‌ها را بررسی کنید. شاید در این سه سال، نوع برخورد و رفتار شما در مقابل همسرتان باعث تقویت و تشدید حالت‌های پرخاشگری در او شده، احتمال دیگر هم این است که همسرتان به دلیل شرایط روحی شما در این مدت دچار ضعف روحی و عاطفی شده باشد.
رفتارهای حساسیت برانگیزتان را شناسایی کنید
این ها شاید با توجه به شرایط پیش آمده و پس از فوت مادر گرامی‌تان اتفاق افتاده باشد. در چنین مواقعی از همسرتان همدلی بخواهید و با او به گفت‌و‌گو بنشینید و حتی در فضایی صمیمانه و محترمانه احساسات روحی خود را با او در میان بگذارید. فراموش نکنید اگر شما به رفتارهای خودتان مسلط شوید و هر رفتاری از شما سر نزند، به احتمال زیاد نوع رفتار و برخورد همسرتان نیز تغییر خواهد کرد. به زمان‌های بروز این نوع رفتار یعنی پرخاشگری‌های همسرتان نیز دقت کنید. افرادی که دچار رفتارهای ناهنجار گفتاری و عملی هستند معمولاً توان مسلط بودن بر خود را ندارند و متوجه غیرطبیعی بودن رفتار خود نیستند. همچنین از خودتان بپرسید سهم من در به وجود آمدن شرایط پرخاشگری همسرم چقدر است؟ چه چیزهایی به وجود آمده که موجب درگیری شده است؟ در تعارض‌ها هر دو نفر سهم دارند پس بهتر است سهم خود را در ایجاد تعارض بشناسید و درصدد کم کردن آن باشید نه این‌که به دفاع از خود برآیید، بحث را ادامه دهید و آتش خشم او را بیشتر کنید.
آستانه تحمل شوهرتان پایین است اما...
درست است که همسر شما آستانه تحمل پایینی دارد اما تغییر برخی رفتارهایتان کمک خواهد کرد تا او نیز آرام‌تر شود و برای این‌که شما هم آرام باشید کمی هم به نکات مثبت او فکر کنید، به زمان‌هایی که عصبی نیست و کارهایی برای رضایت شما انجام داده است. موقعیت بگو مگو را در خانه ایجاد نکنید. با سکوت شما او هم بعد از چند فریاد شرمنده می‌شود.
از خانواده‌اش کمک بگیرید
شرایط سختی را می‌گذرانید و لازم نیست برای بهتر شدن زندگی‌تان به همه خواسته‌های غیر منطقی شوهرتان عمل کنید. توجه داشته باشید اگر شما به خاطر حفظ زندگی‌مشترک، حاضر باشید هر خواسته غیر منطقی شوهرتان را برآورده کنید، این روال به تدریج طبیعی می‌شود و ممکن است روزی از این وضعیت خسته شوید که امکان تغییر تا حد زیادی کاهش یافته باشد. البته درخور ذکر است نباید با لجبازی و رفتارهای به دور از ادب، از انجام خواسته شوهرتان سرباز بزنید بلکه با گفت‌و‌گو در یک موقعیت مناسب، می‌توانید او را قانع کنید که خواسته‌اش منطقی نیست. در این زمینه، اگر پرخاشگری‌های شوهرتان کم نشد، می‌توانید از خانواده‌اش هم کمک بگیرید تا راه‌حلی بیابید.

http://www.banounews.ir/fa/News/204599/شوهرم-بعد-از-فوت-مادرم،-هم-فحشم-می‌دهد-و-هم-کتک-می‌زند!
بستن   چاپ