آریا بانو
قمی: کاسه و کوزه انحلال ملوان سرم شکست
دوشنبه 1 مهر 1398 - 13:37:18
آریا بانو - بازیکن سابق تیم فوتبال بانوان ملوان می‌گوید به خاطر شرایط سنی و وضعیت درآمد مجبور به ترک ملوان شد.

ملوان بندرانزلی که سال گذشته بعد از محرومیت و انحلالی دو ساله به لیگ برتر بازگشت این روزها شرایط خوبی ندارد. خیلی از بازیکنان اصلی ملوان با تیم ‌های دیگر قرارداد بستند و گویا مسئولان به دنبال بومی سازی هستند. با این حال به نظر می‌رسد که خبر جدایی مریم ایراندوست، سرمربی و سارا قمی، بازیکن این تیم بیش از هر چیزی هواداران را ناراحت و نسبت به آینده تیم محبوب خود نگران کرده است. برای پرطرفدارترین تیم فوتبال بانوان ایراندوست و قمی دو شخص کلیدی محسوب می‌شوند اما آنها اکنون شرایط همراهی ملوان را ندارند.
قمی در باره جدایی از تیم ملوان گفت: امسال شرایط ملوان اصلا خوب نیست. سال گذشته شروع فصل شرایط خوب بود و بعد از گذشت چند بازی وضعیت بد شد اما با هر سختی لیگ را به پایان رساندیم. شرایط سنی خاصی دارم و دیگر یک بازیکن 20 ساله نیستم و از آنجایی که تمام درآمدم از طریق فوتبال به دست می‌آید باید کمی به فکر درآمد و حقوقم باشم. چون ملوان شرایطش خوب نیست در نتیجه از این تیم جدا شدم و با تیم هیات فوتبال البرز قرارداد بستم. در مسابقات دسته اول هم با این تیم بودم و توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم.
منتظر ماندیم تکلیف ملوان روشن شود اما خبری از مسئولان نبود
قمی در پاسخ به این سوال که‌ مسئولان ملوان تلاشی برای حفظ شما در تیم نکردند؟ بیان کرد: روزی که از استان البرز با من تماس گرفتند تا برای بازی‌های دسته یک به آنها ملحق شوم با باشگاه تماس گرفتم. فردای شبی که زنگ زدم، رضایت نامه‌ام را دادند. علاوه بر این منتظر ماندیم که تکلیف ملوان برای حضور در لیگ مشخص شود اما معلوم نبود که تیمداری می‌کند یا نه، اوضاع تیم مردان هم اصلا خوب نبود با این حال هیچ خبری از مسئولان نشد. در این شرایط و با توجه به اینکه هیات فوتبال البرز تیم خوبی دارد از ملوان جدا شدم. جا دارد به دختران تیم هیات فوتبال البرز به دلیل داشتن نایب رئیسی چون خانم پیله ور و رئیس هیات استان‌شان تبریک بگویم. در این تیم دیدم هنوز مسئولانی هستند که دلشان برای دختران بسوزد. واقعا آنها دلسوز و پیگیر هستند. حداقل صادق هستند. خیلی‌ها خرده گرفتند که چرا این تیم را انتخاب کردم اما یکی از دلایل انتخابم صداقت مسئولان و شرایط خوبش بود.
او در این مورد افزود: بعد از ملوان، هیات فوتبال البرز خانه دوم من است. این تیم من را یاد 15 سال پیش ملوان می‌اندازد. اگر مسئولان البرز در آینده هم اینگونه تیم را حمایت کنند، قطعا ملی‌پوشان زیادی از این استان به تیم ملی معرفی می‌شوند.
ایراندوست را از شرایط رفاه زندگی‌اش جدا کردیم
قمی در مورد جدایی مریم ایراندوست از تیم ملوان گفت: خانم ایراندوست به خاطر شرایط زندگی‌اش در استانبول بود اما سال گذشته از او خواستیم به ایران بیاید و ملوان را دوباره راه اندازی کند. این تیم دو سال منحل بود. سال آخری که در تیم شهرداری بم بودم به خودم قول دادم که باید به ملوان برگردم و به هر شکلی تیم را راه‌اندازی کنم چون همه گفتند مصاحبه‌های من باعث انحلال ملوان شد و تمام کاسه و کوزه‌ها سر من شکست. در نتیجه با کمک خانم ایراندوست تیم را دوباره راه اندازی کردیم. سال گذشته یکی از شرایط مسئولان برای راه اندازی مجدد ملوان، حضور خانم ایراندوست بود اما در ادامه لیگ به هیچ یک از قول‌هایی که به او دادند عمل نکردند.
او در این مورد افزود: ملوان مشکلات زیادی داشت و ما خانم ایراندوست را از شرایط رفاهی‌اش جدا کردیم و به این تیم آوردیم به همین دلیل برایش سال سختی بود اما تا آخرین لحظه کنار تیم ماند، حمایت کرد و اسپانسر جور کرد تا لیگ را تمام کنیم. در چند روز گذشته نتوانستم خیلی با او صحبت کنم اما گویا برای انجام کارهای شخصی خود به استانبول می‌رود. با این حال تا زمانی که در ایران حضور دارد به تیم کمک می‌کند تا جمع و جور شود.
همه عرقی که به ملوان و ایراندوست دارم را می‌دانند
قمی در پاسخ به این سوال که مسئولان ملوان از تیم بانوان حمایت می‌کنند؟ گفت: با هیچ کدام از مسئولان ملوان صحبت نکردم و خبری از آنها ندارم. رسانه‌ها می‌گویند آقای پژمان نوری و مازیار زارع مالکان جدید ملوان هستند و شرایط تیم اصلا خوب نیست اما امسال هم تیمداری می کنند. البته فقط برای حضور در لیگ با بازیکنان بومی به کار خود ادامه می‌دهند و به فکر جایگاه نیستند.
او در پاسخ به این سوال که اگر سال آینده ملوان شرایط بهتری داشته باشد باز به این تیم برمی‌گردی؟ بیان کرد: همه می‌دانند که چه عرقی به ملوان دارم. قطعا اگر شرایط اقتصادی و سنی‌ام مطرح نبود در ملوان می ماندم و با قرارداد سفید بازی می‌کردم. سال گذشته هم اینگونه بود و از نظر مالی خیلی دچار مشکل شدم اما هیچ منتی نیست. ملوان تیمی است که از شروع و با تمام سختی‌ها کنارش بودم. عرقی که من به ملوان و مریم ایراندوست دارم را همه ایران می‌دانند اما در شرایطی قرار گرفتم که باید از این تیم جدا می‌شدم. شاید اگر در مسیر فوتبالی‌ام هیات البرز قرار نمی‌گرفت، باز هم در ملوان می‌ماندم اما گاهی باید رفتن را انتخاب کرد که تصمیم سختی بود.
شرمنده هواداران هستم
قمی در مورد هواداران تیم ملوان گفت: وقتی اسم هواداران می‌آید خیلی دلم می‌گیرد. روزی که تصمیم گرفتنم از این تیم جدا شوم به آنها هم فکر کردم. 90 درصد دلیل اینکه سال گذشته توانستیم راه را ادامه دهیم، وجود هواداران بود. از آنها می خواهم امسال هم پشت تیم را خالی نکنند و مثل همیشه حضور پررنگی داشته باشند چون کسانی که در ملوان هستند به حمایتشان نیاز دارند. هواداران را دوست دارم چون بی‌منت در سرما، گرما و باران کنارمان بودند و حمایت‌مان کردند. شرمنده‌شان هستم که نتوانستم امسال هم کنارشان باشم.
این بازیکن در پایان گفت: امیدوارم مسئولان، تیم و بازیکنان را حمایت کنند چون امسال شرایط سختی دارند و نتوانستد بازیکن غیربومی بگیرند. از مسئولان خواهش می‌کنم که تیم را رها نکنند. تیم بانوان ملوان 15 سال زحمت کشیده و دو سالی هم که محروم بود بازیکنان خیلی از نظر روحی ضربه خوردند. امیدوارم این تیم حمایت شود تا به جایگاه واقعی خود برگردد.

http://www.banounews.ir/fa/News/204056/قمی--کاسه-و-کوزه-انحلال-ملوان-سرم-شکست
بستن   چاپ