آریا بانو
زمینه لازم برای اشتغال دختران فارغ التحصیل در کشور ایجاد می‌شود
شنبه 30 شهريور 1398 - 19:17:14
آریا بانو - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌ که 41 درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به زنان روستایی پرداخت شده است، گفت: «سند اقدام و عمل» ویژه زنان سرپرست خانوار در سطح ملی تدوین و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در جریان سفر خود به استان در نشست بانوان فرهیخته یزد، با اشاره به توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه استقلال و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ناامید کردن به عنوان توطئه جدید فرهنگی و اجتماعی از جمله دشمنهای استکبار جهانی علیه ایران اسلامی است.
معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان این‌که زنان یزدی در تقویت امید به زندگی و پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی پیشرو کشور هستند، گفت: زمینه لازم برای اشتغال دختران فارغ التحصیل در کشور ایجاد می شود.
این مسئول با اشاره به اختصاص تسهیلات ایجاد اشغال پایدار در برنامه توسعه کشور،تصریح کرد: 41 درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به زنان روستایی پرداخت شده است.
ابتکار در ادامه تدوین «سند اقدام و عمل» برای زنان سرپرست خانوار را از جمله اقدامات نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: این طرح در سطح ملی تدوین و لایحه آن برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
وی تدوین طرح تقویت مشاغل نوین خانگی با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده دانست و بیان کرد: طرح معافیت کارگاه‌های تولیدی زنان سرپرست خانوار در حال تدوین است که بعد از اتمام برای تصویب به مجلس ارائه می شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، تأکید کرد: خوشبختانه زنان توانمند در حوزه‌های مختلف در قالب سازمان مردم نهاد خوب درخشیدند و تقویت این مهم بیش از پیش در دستور کار دولت قرار گرفته است.
معاون رییس جمهور توان‌افزایی و توسعه مهارت افزایی زنان محلات فهادان و آبشور و مهرپادین و بغداد آباد و طرح افزایش نشاط اجتماعی زنان در شهرهای بافق و بهاباد را از جمله طرح‌های مصوب در استان یزد دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌های مهارت افزایی گفت و گو، ارتباطی، تاب آوری و برقرار ارتباط در دستور کار ویژه معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده قرار گرفته است.
وی در پایان سخنان خود مسئله خانواده را از جمله مهمترین موضوعات مرتبط با فعالیت بانوان توانمند در حوزه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نباید مسئولیت مادرانه و همسرانه زنان را تحت الشعاع قرار دهند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/203188/زمینه-لازم-برای-اشتغال-دختران-فارغ-التحصیل-در-کشور-ایجاد-می‌شود
بستن   چاپ