آریا بانو
بعد از استفاده از این مواد حتما کرم بزنید
شنبه 30 شهريور 1398 - 09:32:53
آریا بانو - بعد از استفاده از این مواد حتما کرم بزنید
٦٨
٠
ایسنا / یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه تماس طولانی مدت دست‌ها با آب گرم منجر به از بین رفتن سیستم ایمنی آن خواهد شد، گفت: بعد از استفاده مواد شوینده حتما با صابون کرم دار یا حاوی گلیسرین و آب ولرم دست‌های خود را شست و شو داده و از کرم مرطوب کننده که چربی آن نسبتا بالا است استفاده کنید تا به صورت مصنوعی موجب تجدید چربی از بین رفته آن شود.
دکتر علیرضا فیروز با بیان اینکه حساسیت‌های پوستی یکی از مشکلاتی است که زنان در هنگام مصرف مواد شوینده از آن رنج می برند، اظهار داشت: زنان به دلیل استفاده بیش از اندازه از مواد آسیب رسان به پوست و همچنین عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در معرض بسیاری از بیماری‌های پوستی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه پوست از یک لایه چربی به عنوان سیستم دفاعی در هنگام تماس با مواد مختلف تشکیل شده است، اظهار داشت: این لایه توسط سلول‌های پوست ساخته می‌شود و به صورت یک سد ایمنی در برابر عوامل آسیب رسان پوست عمل می‌کند که در صورت از بین رفتن لایه چربی پوست در برابر عوامل مختلف ضعیف می‌شود.
این متخصص با بیان این مطلب که عوامل متعددی به لایه چربی پوست آسیب می زند، افزود: تماس طولانی مدت و مستقیم پوست دست با آب به خصوص آب گرم موجب صدمه زدن به سیستم دفاعی آن می‌شود همچنین استفاده از مواد شوینده از دیگر عواملی است که منجر به کاهش چربی پوست دست خواهد شد.
دکتر فیروز در ادامه با اشاره به اینکه مواد شوینده حاوی ترکیباتی است که برای تمیز کردن سطوح مختلف ساخته شده است، خاطرنشان کرد: تماس مستقیم پوست دست با مواد شوینده موجب از بین رفتن لایه‌های طبیعی و در پی آن منجر به خشکی دست خواهد شد که اگر این روند ادامه داشته باشد پوست دچار اگزما و حتی سوختگی شیمیایی می‌شود.
این متخصص با بیان این مطلب که پشت پوست دست نسبت به کف آن آسیب پذیرتر است، افزود: تماس مستقیم دست‌ها با مواد شوینده موجب تغییر رنگ و شکل ناخن‌ها می‌شود که این علایم در درازمدت بروز می‌کند و ترمیم آن نیز در پروسه زمانی طولانی صورت می گیرد.
دکتر فیروز در ادامه تصریح کرد: افراد بعد از مصرف مواد شوینده حتما با صابون کرم دار یا حاوی گلیسرین و آب ولرم دست‌های خود را شست و شو دهند و از کرم مرطوب کننده که چربی آن نسبتا بالا است استفاده کنند تا به صورت مصنوعی چربی از بین رفته پوست مجددا تجدید شود.
وی در پایان با بیان اینکه قبل از استفاده از مواد شوینده دستورالعمل آن به دقت خوانده شود، اظهار داشت: زنان به خصوص در خانه تکانی ایام عید هنگام مصرف این مواد از دستکش‌های دو لایه که از سالم بودن آن مطمئن هستند استفاده کنند که این امر مانع آسیب رساندن به پوست دست خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/202775/بعد-از-استفاده-از-این-مواد-حتما-کرم-بزنید
بستن   چاپ