آریا بانو
تعبیر خواب ستاره از منظر ابن سیرین
جمعه 29 شهريور 1398 - 09:56:14
آریا بانو - تعبیر خواب ستاره از منظر ابن سیرین
٠
٠
باشگاه خبرنگاران / شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید به هر بهانه به آسمان شب نگاه کنید و ستاره‌ها را بشمارید. برخی از افراد در عالم خواب نیز ستاره‌ها را می‌بینند و این خواب تعابیر مختلفی دارد.
دانیال نبی (ع) فرموده‌اند: ستارگان درخواب، دلیل بر بزرگان و امیران و آفتاب، دلیل بر پادشاه و ماه دلیل بر وزیران است.
امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: تعبیر‌ (دیدن) ستاره‌ها (در خواب) عبارتند از: فقیهان، عالم و دانشمند، قاضی‌ها، خلیفه‌ها، وزیران، دبیران، خزانه‌داران، انسان‌های جنگجو و شاگردان.
از نظر جابر مغربی اگر (در خواب) ببینی همه ستاره‌ها در یک جا جمع شده‌اند و تو هم همه آن‌ها و همچنین نورشان را گرفته‌ای، یـعـنـی پادشاه کل جهان می‌شوی و همه پادشاهان جهان فرمانبردار و مطیع تو خواهند شد. اگر آفتاب و ماه و ستاره‌ها را که تیره و سیاه می‌باشند را گرفته‌ای، یـعـنـی هلاک و نابود می‌شوی.
ابن سیرین معتقد است تعبیر (خواب) ستارگان روشن، عالمان و دانشمندان است؛ و اگر ببینی ستارۀ روشنی به روی زمین افتاد و روشنایی آن کم شد، یـعـنـی دانشمند و عالم بزرگ آن سرزمین هلاک می‌شود. اگر ببینی ستاره‌ای از آسمان به روی سر تو افتاده است، یـعـنـی به اندازه نور آن از پادشاه به تو نعمت می‌رسد.
از نظر او اگر در خانه خودت ستاره ببینی، یـعـنـی صاحب فرزندان زیادی می‌شوی و اگر ببینی با دست خودت ستاره را گرفته‌ای، یـعـنـی صاحب فرزندی می‌شوی که مقرب و نزدیک پادشاه خواهد شد.
ابن سیرین گوید اگر ببینی ستاره‌ها می‌لرزند، یـعـنـی پادشاه و بزرگان دچار فتنه و آشوب می‌شوند.
تعبیر خواب ستاره از نظر معبران غربی نشانه درخشندگی، بدست آوردن و آرزو‌های بلند پروازانه است.

http://www.banounews.ir/fa/News/202453/تعبیر-خواب-ستاره-از-منظر-ابن-سیرین
بستن   چاپ