آریا بانو
واکنش معاون وزیر کشور به حذف واژه «شهید»
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 09:45:39
آریا بانو - واکنش معاون وزیر کشور به حذف واژه «شهید»
k ٥.٣
١
فارس / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: پس از نام‌گذاری معابر و اماکن به نام شهدا حق تغییر نام وجود ندارد و در موارد خاص مراتب با دقت در هیأت تطبیق شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت عدم اقناع قانونی اعضا، قاطعانه با آن مخالفت شود.
مهدی جمالی‌نژاد درباره موضوع حذف نام شهدا از تابلو معابر شهری و موضع وزارت کشور اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر بی‌توجهی برخی از استان‌ها در نام‌گذاری معابر و میادین بدون رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه از معاونان استانداران خواسته شد تا آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به نام‌گذاری را بار دیگر مدنظر قرار دهند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه افزود: در راستای اجرای صحیح آئین‌نامه نام‌گذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و موسسات عمومی طی ابلاغی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اجرای آئین‌نامه‌ها تاکید شد.
وی تصریح کرد: در این ابلاغ تاکید کردیم در انتخاب نام برای معابر و اماکن عمومی نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام و شهدای گرانقدر آن در اولویت اول قرار گیرد، همچنین پس از نام‌گذاری معابر و اماکن به نام شهدا حق تغییر نام وجود ندارد و در موارد خاص مراتب با دقت در هیأت تطبیق شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت عدم اقناع قانونی اعضا، قاطعانه با آن مخالفت شود.
جمالی‌نژاد تاکید کرد: همچنین خواسته‌ایم در صورتی که تعویض تابلو و نصب تابلو جدید بر دیواره معابر و اماکن به پیمانکار سپرده شده برای پیشگیری از خطای احتمالی ضمن نظارت بر فعالیت‌ها و اقدامات پیمانکار مربوطه، مراقبت شود تا تابلو جدید نیز مزین به نام و عنوان شهید باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/201987/واکنش-معاون-وزیر-کشور-به-حذف-واژه-«شهید»
بستن   چاپ