آریا بانو
بهترین میوه‌ها و سبزیجات برای کلیه‌ها
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 09:43:03
آریا بانو - بهترین میوه‌ها و سبزیجات برای کلیه‌ها
k ٢.٧
٠
عصر ایران / انواع بسیاری از مواد غذایی وجود دارد که می تواند عملکرد کلیه ها را بهبود بخشد
بنابرارزیابی پژوهشگران، شیوع مشکلات کلیوی طی 10 سال آینده دو برابر خواهد شد. رژیم غذایی سالم و درست غذا خوردن برای درمان این شرایط و پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط دیگر مانند دیابت، پرفشاری خون یا چاقی اهمیت دارد.
رژیم غذایی افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید متنوع و متعادل باشد و منابع انرژی به میزان کافی دریافت شود.همچنین به خوبی سازمان دهی شده و قابلیت سازگاری داشته باشد.
کاسنی فرنگی
کاسنی فرنگی یا کاسنی سالادی، محصولی خوشمزه و ایده آل برای افرادی است که قصد دارند عملکرد کلیوی خود را بهبود بخشند.
پیاز و پیازچه
پیاز و پیازچه خواص ادرارآور و بهبود عملکرد کلیوی راداردکه یکی از فواید اصلی آن ها محسوب می شود. مصرف این مواد میزان آب و نمکی را که از طریق ادرار از بدن دفع می شود افزایش می دهد.
هویج
هویج یکی دیگر از سبزیجات پر مصرف در جهان است. این محصول فواید سلامت دیگری نیز دارد که یکی از مهم‌ترین آن ها افزایش دفع ادرار است.
توت ها
این دسته از میوه ها برای مبارزه با عفونت ها و بهبود گردش خون ایده آل هستند. همچنین آب کرنبری از خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک برخوردار است که می تواند با باکتری های مسبب عفونت های دستگاه ادراری مبارزه کند.نارنگی، لیمو، خیار، مارچوبه تازه، نخود سبز، قارچ ها و مواد خوراکی دیگر، مانند مخمر، محصولات تخمیر شده، باکتری های زنده، مانند کفیر و ماست هم از جمله خوراکی های مفید برای عملکرد مناسب کلیه هاست.

http://www.banounews.ir/fa/News/201898/بهترین-میوه‌ها-و-سبزیجات-برای-کلیه‌ها
بستن   چاپ