آریا بانو
بی علاقگی خانواده‌ها به حضور دختران در وزنه‌برداری در اصفهان
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 09:28:53
زنان خبر
آریا بانو - سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان از آگاهی نداشتن دختران جامعه نسبت به این رشته و مشکلاتی که نداشتن اطلاعات لازم برای وزنه برداری بانوان ایجاد کرده، سخن گفت.

به گزارش بانو نیوز ، مریم ذوالفقاری اظهار کرد: در حال حاضر در اصفهان شرایط مناسبی در زمینه توسعه وزنه برداری زنان وجود ندارد و عامل اصل و مشکل مهم ما خانواده هایی هستند که اجازه نمی دهند دختران به سمت این رشته سوق داده شوند.
وی ادامه داد: اغلب مدارس برای رشد وزنه برداری اصفهان در بخش دختران همکاری مناسبی نداشته اند در نتیجه استعدادیابی ما در این شهر با مشکل مواجه شده است و کسانی هم که در حال حاضر در این رشته فعالیت دارند از خانواده وزنه‌برداری هستند یعنی یکی از خانواده و آشنایان آن‌ها در این رشته فعال است و کمتر کسی را داریم که غیر از این خانواده وارد وزنه برداری شده باشد.
وی افزود: وزنه برداری بانوان را از تیرماه 96 آغاز کردیم و عمده مشکل ما در این مدت عدم مساعدت سازمان‌هایی مثل آموزش و پرورش است، خانواده‌ها نیز همکاری خوبی ندارند. برای ورود دخترانشان به این رشته، اغلب زمان ها بعد از یک جلسه تمرین اجازه نمی‌دهند و عللی را بیان می کنند که به طور عمده به دلیل عدم جود آگاهی است مثل این دلایل اشتباه که وزنه برداری باعث چاقی می شود زندگی آینده اجتماعی آن ها را تهدید می کند.
وی تصریح کرد: برای استعدادیابی به مدارس می‌رویم ، اطلاعیه درج می کنیم و کار را استارت می‌زنیم . پس از 2 جلسه تمرین خانواده‌ها اجازه ادامه تمرین را به دختران وزنه بردار نمی‌دهند و این تمام برنامه ریزی ما را با شکست مواجه می‌کند .
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/201752/بی-علاقگی-خانواده‌ها-به-حضور-دختران-در-وزنه‌برداری-در-اصفهان
بستن   چاپ