آریا بانو
پوپک بسامی 2 رکورد ملی را جابجا کرد
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 09:28:43
زنان خبر
آریا بانو - در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در تایلند، پوپک بسامی 2 رکورد ملی را جابجا کرد و همچنین تبدیل به اولین دختر وزنه بردار ایرانی شد که در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان شرکت کرده است.

به گزارش بانو نیوز ، طلسم حضور وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان امروز پنج شنبه 28 شهریور با رقابت پوپک بسامی به عنوان اولین دختر وزنه بردار ایران در مسابقات جهانی تایلند شکسته شد.
تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است و از میان تیم 4 نفره ایران، پوپک بسامی در دسته 55 کیلوگرم و در گروه D اولین دختر ایرانی بود که در مسابقات جهانی روی تخته رفت و با حضور در این رقابت تاریخ ساز شد.
بسامی در اولین تجربه جهانی در تایلند، 2 رکورد ملی را جابجا کرد به طوری که بار اول در حرکت یک ضرب 2 کیلو، رکورد ملی را بهبود بخشید و سپس رکورد مجموع را یک کیلوگرم ارتقا داد.
پوپک بسامی ملی پوش کشورمان در یک ضرب وزنه‌های 64 ، 69 و 72 کیلو را با موفقیت مهار کرد تا رکورد ملی را 2 کیلو افزایش دهد و سپس در حرکت دو ضرب پس از مهار وزنه‌های 82 و 86 کیلوگرم، نتوانست وزنه 91 کیلو را بالای سر ببرد.
او بدین ترتیب در مجموع ، رکورد 158 کیلو را به ثبت رساند که سبب بهبود یک کیلو گرمی رکورد ملی شد. پریسا جهان فکریان، الهام حسینی و ابریشم ارجمندخواه سایر دختران وزنه بردار ایران در مسابقات قهرمانی جهان هستند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/201746/پوپک-بسامی-2-رکورد-ملی-را-جابجا-کرد
بستن   چاپ