آریا بانو
اصلاح صورت با شمع خوب است یا بد؟!
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 20:27:38
آریا بانو - اصلاح صورت با شمع خوب است یا بد؟!
١٧٩
٠
نمناک / اصلاح صورت و رفع موهای زائد، یکی از بخش های اصلی مربوط به تمیزی و نظافت است . برای از بین بردن موهای زائد صورت روش های فراوانی وجود دارد که یکی از این روش ها اصلاح صورت با شمع است. انتخاب روش های مختلف اصلاح صورت بستگی به انواع پوست صورت دارد.
برخی از روش ها برای پوست های حساس و برخی دیگر برای انواع پوست های دیگر مناسبند. اصلاح صورت با شمع نیز مانند دیگر روش های رفع موهای زائد ، مزایا و معایبی دارد . در ادامه این بخش از دنیای مد شما را با با فواید و معایب اصلاح صورت با شمع آشنا می کنیم.
روش اصلاح صورت با شمع
در این روش ابتدا قالب های بزرگ پارافین را در دستگاه می گذارند تا گرم و آب شود.
سپس یک لایه نازک از آن را با یک کاردک روی پوست می مالند و اجازه می دهند کمی خشک شود.
بعد از خشک شدن خلاف جهت رویش مو سریع آن را می کشند.
اصلاح با شمع مانند اصلاح با موم است با این تفاوت که شمع ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد . برای بلند کردن شمع از پارچه یا کاغذ استفاده نمی کنند بلکه خود پارافین را می کشند و بلند می کنند، استفاده از شمع برای صورت بهتر از موم است.
روش اصلاح صورت با شمع بدون دستگاه:
مقدار شمع یا پارافین را در ظرفی که تحمل حرارت را دارد ، بریزید.
ظرف را به مدت 20 دقیقه با دمای 160 درجه سانتی گراد در فر برقی (تستر) بگذارید. اگر فر برقی، تستر، مایکروفر و… در منزل ندارید ،می توانید برای ذوب کردن شمع از روش بن ماری استفاده کنید. در این روش ظرف آبی را روی حرارت قرار دهید و بعد از اینکه به دمای جوش رسید ظرف محتوی قالب شمع را روی آن قرار دهید و اجازه دهید شمع روی حرارت بخار آب آرام ذوب شود.
سپس شمع ذوب شده را با چوب بستنی روی محل مورد نظر بمالید.
بعد از خشک شدن پارافین را در جهت خلاف رویش مو بردارید.
مزایای اصلاح با شمع :
این روش نسبت به روش بند انداختن ، روشی بدون درد است و سبب نرم شدن و شفافیت پوست می شود.
دنیای مد توصیه میکند که در صورت نداشتن مشکل پوستی برای لایه برداری پوست از این روش استفاده نمایید زیرا قشر مرده پوست را لایه برداری می کند و جوش های سرسیاه، را پاکسازی می نماید . این روش برای افرادی که پوست لک دار دارند بسیار مناسب است.
در صورت اصلاح مداوم صورت با شمع، موهای صورت بسیار نازک و ضعیف می شوند و ممکن است دیگر مویی رشد نکند.
اصلاح صورت با شمع مدت زمان کمتری از بند انداختن نیاز دارد.
مضرات اصلاح صورت با شمع:
این روش به علت کشیدگی که روی پوست دارد ممکن است پوست را زخم کند و برای افرادی که پوست نازک و حساسی دارند مناسب نیست و بهتر است این افراد برای رفع موهای زائد صورت خود از بند استفاده کنند تا مویرگها و پوست ظریفشان آسیبی نبیند.
این روش به خاطر کششی که روی پوست ایجاد میشود باعث شل شدن پوست به مرور زمان می شود.
پوست برخی خانم ها به شمع و پارافین و اسانس آن، حساسیت نشان می دهد و ممکن است این مواد موجب تحریک پوست و التهاب صورت در آنها شود.
پیشگیری از زدن جوش بعد از اصلاح با شمع :
برخی از پوست ها بعد از اصلاح با شمع جوش می زنند که جوش زدن بستگی به نوع پوست هر فرد دارد .بعد از اصلاح با شمع از ژل مخصوصی که حاوی عصاره جلبک دریایی استفاده نمایید . این ژل خاصیت خنک کنندگی ، ضد التهاب و ضدعفونی کننده دارد و باعث پیشگیری از بروز جوش میشود.
نکته مهم در اصلاح صورت با شمع
اگر حرارت شمع هنگامی که آن را بر روی پوست می مالید ، زیاد باشد ، ممکن است پوست شما آسیب ببیند . اصلاح با شمع باید با دقت و ظرافت انجام شود.
برای اصلاح موهای زائد بدن ، پارافین مخصوص بدن وجود دارد و بهتر است از این نوع پارافین استفاده نمایید زیرا پارافین مخصوص صورت و متفاوت هستند.
پارافین در اسانس های مختلفی در بازار موجود است . می توانید از اسانس دلخواه خود استفاده نمایید.
هرگز برای ذوب کردن شمع از حرارت مستقیم استفاده نکنید، زیرا شمع در این حالت می سوزد.
اگر تحت درمان با داروهای رتینوئید هستید و یا به تازگی لایه برداری از صورتتان را انجام داده اید، اصلا پوستتان را اصلاح نکنیدزیرا پوستتان به شدت نازک شده است و ممکن است زخم شود.
برای انجام این روش نزد افرادی بروید که در این کار تبحر کافی دارند زیرا انجام این روش توسط افراد ناوارد سبب زخم شدن پوست می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/201525/اصلاح-صورت-با-شمع-خوب-است-یا-بد؟!
بستن   چاپ