آریا بانو
چگونه جذاب صحبت کنیم؟
سه شنبه 26 شهریور 1398 - 11:59:25 AM
آریا بانو -
چگونه جذاب صحبت کنیم؟

خراسان / رسا صحبت کنید. نه خیلی آهسته و نه خیلی بلند صحبت کنید. صدایتان باید به اندازه‌ای باشد که به راحتی شنیده شود، اما گوش را از بلندی زیاد آزار ندهد. اگر مِن‌مِن کنید یا این که صدای تان فقط در حد پِچ‌پِچ به گوش برسد، حضورتان در گفت‌وگو نادیده گرفته خواهد شد.
شمرده صحبت کنید. تندتند صحبت کردن عادت ناپسندی است که موجب می‌شود دیگران نتوانند پا‌ به‌ پای صحبت‌های تان پیش بیایند و منظورتان را متوجه شوند. درباره افرادی که خیلی تند صحبت می‌کنند، احتمال زیادتری وجود دارد که مخاطب از یک جایی به بعد دیگر به ادامه‌ صحبت‌های شان گوش ندهد. پس کمی آهسته‌تر کلمات را ادا کنید و بین جملات‌تان مکث‌های کوتاه داشته باشید.
واضح صحبت کنید. برای این که طرز صحبت کردن‌تان جذاب‌تر‌ به نظر برسد، حتما کلمات را واضح ادا کنید. باید در تلفظ کامل و صحیح تمام کلماتی که بر زبان‌تان جاری می‌شود، دقت کافی داشته باشید. برای جلوگیری از نوک زبانی تلفظ کردن کلمات باید دهان خود را هنگام صحبت به اندازه‌ کافی باز و لب‌ها را شل کنید و همچنین اجازه بدهید که زبان و دندان‌ها در وضعیت مناسب قرار بگیرند.
صاف بنشینید و بایستید. طرز نشستن یا ایستادن روی کیفیت صدا تأثیر می‌گذارد. صاف و بدون قوز بنشینید و بایستید تا بتوانید درست نفس بکشید و کلمات را با صدای رسا تلفظ کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/201084/چگونه-جذاب-صحبت-کنیم؟
بستن   چاپ