آریا بانو
معاون وزیر ورزش:
سمن‌های جوانان در دولت تدبیر 56 برابر شد
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 15:04:48
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - کرمان - معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از رشد 56 برابری تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تعداد این سمن‌ها از 50 به 2 هزار و 800 مورد رسیده است.

به گزارش ایرنا، جمشید تقی‌زاده روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: این سمن‌ها در سراسر کشور در حوزه های مختلف فعال هستند و از امور کارآفرینی تا مسئولیت‌های اجتماعی عهده دار شده اند.
وی اظهار داشت: میانگین سنی چهار مدیر اخیر استان‌ها کمتر از 40 سال است که نقش جوانان را در وزارت ورزش و جوانان نشان می‌دهد و از توان جوانان در بخش های مدیریتی و پشتیبانی این وزارتخانه بهره‌مند شدیم.
معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند امید را از مردم بگیرد، باید نشاط و امید به جامعه تزریق شود که این امر به وزارت و ادارات کل ورزش و جوانان تکلیف شده است.
وی بیان کرد: ورزشکاران با انسجام داخلی سعی بر تسخیر سکوهای بین‌المللی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی دارند و مبارزه ورزشکاران در صحنه بین‌المللی نقش ایران را در دنیا نشان می دهد و غرور ملی را در کشور زنده می کند.
تقی‌زاده با بیان اینکه ورزشکاران دل به تمرین و تلاش می‌دهند تا قهرمانی را برای کشور خود رقم بزنند که اقدامی بزرگ محسوب می شود افزود: دنیا تلاش می کند ما در سکوهای بین المللی نباشیم و ورزشکاران در پیشانی این مبارزات قرار دارند.
وی عنوان کرد: بر اساس برنامه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نشان می دهیم که نقشی ویژه در المپیک 2020 و ورزش قهرمانی خواهیم داشت.
معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان افزود: مدیران جوان استانی باید نقشی ویژه در بخش های مختلف ورزش و جوانان ایفا کنند و با حضور مدیرکل جدید در کرمان باید ورزش استان به جایگاه واقعی و نمونه خود برسد.
وی بیان کرد: بر اساس تاکید وزیر، مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان کرمان در چارچوب قانون عمل کند و موظف باشد از تمامی ظرفیت های قانونی برای توسعه این حوزه بهره مند شود و استان را برای پیشبرد امید و نشاط حمایت و در بخش همگانی و قهرمانی ابتکار و خلاقیت ایجاد کند.
تقی زاده گفت: لایحه باشگاه داری حرفه ای و تخصصی را به سرعت تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کنیم.
وی تصریح کرد: قانون 27 صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده توسط کمیسیون اقتصادی و دیگر نمایندگان به تصویب رسید و امیدواریم شورای عالی ورزش به سرعت مصوب شود و با این شورا تصمیمات منطقه ای در استان ها تصمیمات وزارت ورزش و جوانان تلقی می‌شود.
ورزشکاران سازمان‌یافته کرمان 110 هزار نفر شدند
مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان کرمان هم گفت: تعداد 65 هزار ورزشکار سازمان‌یافته این استان در سال 95 به بیش از 110 هزار نفر تا پایان سال 97 رسید که آمار مطلوبی برای ورزش استان است.
محمدتقی امیری خراسانی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان مستند سازی املاک را طی سال‌های گذشته از بیش از یکصد هزار سند به 240 هزار مورد رسانده است.
وی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته در برنامه ششم توسعه 27 صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش و جوانان تخصیص یافت و شاهد افزایش سرانه فضای ورزشی در استان بودیم که تعدادی از طرح های اجرا شده با این اعتبار در آینده افتتاح خواهد شد.
مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: کرمان سهم کمی از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان را دارد لذا ضروری است که این وزارتخانه توجهی ویژه به کرمان داشته باشد.
وی افزود: رتبه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از 28 در سال 95 به رتبه هشتم رسیده که نشان از فعالیت های مفید و موثر در این حوزه بوده است.
امیری خراسانی تصریح کرد: مدال‌آوری ورزشکاران استان کرمان در پاراالمپیک و المپیک، برگزاری انتخابات و شورای مرکزی سمن‌های جوانان در کرمان اتفاقات خوبی برای استان بود که در این زمینه استانداری کرمان، نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیشکسوتان دلسوزانه پیگیر و حامی ورزشکاران بودند.
همچنین در این آیین محمدتقی امیری‌خراسانی به عنوان مدیرکل سابق و وحید کریم زاده سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان تکریم شدند و میثم پاریزی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.
7420/ 5054

http://www.banounews.ir/fa/News/200643/سمن‌های-جوانان-در-دولت-تدبیر-56-برابر-شد
بستن   چاپ