آریا بانو
«ایده اصلی»؛ تجربه یک هیجان‌زدگی سینمایی
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 14:06:23
آریا بانو -
«ایده اصلی»؛ تجربه یک هیجان‌زدگی سینمایی
٤٥٢
٠
پارسینما / کیوان مهرگان، مستندساز و روزنامه نگار شناخته شده، در یادداشت فیس بوکی اش، از تجربه ی تماشای "ایده اصلی" در ایام جشنواره فیلم فجر نوشته است.
ایام جشنواره فیلم فجر بود. سینما فلسطین که روزی دوسانس فیلم می دیدم. یادم نیست "ایده اصلی" با کدام فیلم افتاده بود ولی یادمه که اصلا قصدی برای تماشا ی فیلم نداشتم..به اصرار یکی از بچه ها قرار شد پنج دقیقه ببینم بعد هم راهم را بگیرم و بروم. پنج دقیقه شد. پنجاه دقیقه. پنجاه دقیقه شد کل فیلم ...فیلم را دیدم. راستش از فیلمنامه اش خیلی خوشم آمد. کارگردانی درست و درمانی داشت. بازی ها هم بسیار خوب بودند
همه اینها را با هم جمع می کنیم می شود یک فیلم رو پا. یک فیلم درست. یک فیلم که نه ادعای هنری دارد که به سر زمین و زمان منت بگذارد نه چنان در دام کمدی های امروزی فرو غلتیده که تنه به تنه ابتذال زند.
ایده اصلی فیلمی برای سرگرمی است. فیلمی برای تماشا. فیلمی برای رفتن به سینما و لذت بردن. فیلمی برای هیجان زدگی از نوع سینمایی اش. فیلمی برای تعقیب یک قصه خوب. برای حل یک معما. برای غافلگیر شدن. برای تماشای بازی های خوب از بازیگران خوب. چه پژمان جمشیدی چه بهرام رادان چه مریلا زارعی همه سرجایشان هستند. نه کمند نه زیادند.
فیلم ایده اصلی را ببینید و لذت ببرید. اگر هم احساس کردید که تغییری نکرده اید سخت در اشتباهید. شما در این زمانه که به ساعت ، ارزش پول تو جیبتان بالا و پاییین می شود دو ساعت امکان پیدا کرده اید که لذت ببرید. این گنج گران را به هیچ پولی در این جغرافیا به شما نمی دهند. الا سینمای آزیتا موگویی.

http://www.banounews.ir/fa/News/200609/«ایده-اصلی»؛-تجربه-یک-هیجان‌زدگی-سینمایی
بستن   چاپ