آریا بانو
20 کاری که در ایتالیا، گردشگران را به دردسر می‌اندازد
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 14:02:15
آریا بانو -
20 کاری که در ایتالیا، گردشگران را به دردسر می‌اندازد
٥٤
٠
کجارو / در ایتالیا برای پیشگیری از مشکلات ناشی از اورتوریسم، قوانینی وضع شده است که سرپیچی از آن‌ها، جرایمی سنگین مثل جرایم نقدی و حتی زندان به دنبال دارد.
ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی دارد. غذاهای متنوع و لذیذ و فرهنگ بی‌نظیر این کشور و همه عوامل دیگر دست به دست هم داده‌اند تا این کشور بی‌نظیر و زیبا، گرفتار اورتوریسم یا افزایش بی‌رویه تعداد گردشگران شود.
در ایتالیا قوانین و مقرراتی وجود دارد که ممکن است ناآگاهانه آن‌ها را بشکنید و خودتان را به دردسر بیاندازید. بسیاری از رفتارها و کارهای مرتبط با توریست‌ها در ایتالیا و در بعضی از شهرهای آن ممنوع است. از خوردن اسنک و میان‌وعده در خیابان‌های فلورانس گرفته تا راندن دوچرخه در مرکز شهر ونیز.
فعالیت‌های ساده روزمره در بعضی از مقصدهای ایتالیا ممکن است شما را به دردسر بیاندازد و حتی تا 500 یورو جریمه برایتان به دنبال داشته باشد یا حتی باعث بازداشت موقت شما شود.
مقامات ایتالیایی قوانین جدیدی را وضع کرده‌اند که بیشتر آن‌ها با هدف کاهش رفتارهای غیر قابل پذیرش توریست‌ها وضع شده است. بیشتر این قوانین در پاسخ به مشکلاتی است که افزایش بی‌رویه گردشگران، در مقصدی مثل ایتالیا ایجاد کرده است. بسیاری از این قوانین سختگیرانه در ماه‌های اخیر باعث جریمه شدن و حتی محرومیت از حضور در ایتالیا برای گردشگران مختلف شده است. بعضی از گردشگران به خاطر شکستن بعضی از قوانین حتی وادار به ترک خاک ایتالیا می‌شوند.
به گفته مقامات محلی ایتالیا، ونیز باید مورد احترام باشد. افرادی که رفتار ناشایستی در اماکن تاریخی دارند و باعث آسیب رساندن به این اماکن می‌شوند باید در جریان باشند که رفتار آن‌ها ممکن است منجر به دستگیری آن‌ها و حتی بازداشت موقت و پرداخت جریمه شود. پلیس محلی هم در این زمینه بسیار جدی عمل می‌کند.
جرایم مرتبط با قانون‌شکنی در ایتالیا به ونیز محدود نمی‌شود. دو توریست فرانسوی به خاطر برداشتن شن از سواحل ساردینیا دستگیر شدند و امکان دارد که جریمه‌ای تا شش سال زندان در انتظار آن‌ها باشد.
در رم، پلیس، گردشگران را در پله‌های اسپانیایی که یکی از جاذبه‌های شهر است، به حرکت کردن وادار می‌کند و مانع از توقف آن‌ها می‌شود. چون نشستن در این پله‌ها جریمه‌ای 400 یورویی دارد.
در نگاه اول، این قوانین ممکن است بسیار سختگیرانه به نظر برسند؛ ولی اهالی ایتالیا از مشکلات ناشی از اورتوریسم یا افزایش بی‌رویه تعداد گردشگران، دچار مشکلات فراوانی شده‌اند. بسیاری از آن‌ها شاهد این ماجرا هستند که گردشگران با شهر محل زندگی آن‌ها مثل یک پارک موضوعی رفتار می‌کنند.
شما هم مطمئنا به‌عنوان یک گردشگر دوست ندارید آن فرد قانون‌شکنی باشید که دستگیر می‌شود یا باید جریمه‌های سنگین بپردازد. علاوه بر این، مطمئنا به‌عنوان یک گردشگر مسئولیت‌پذیر دوست ندارید که سفر شما باعث ایجاد مزاحمت برای اهالی شود یا اینکه آثار تاریخی و گردشگری شهرهای آن‌ها را از بین ببرد.
اگر قصد دارید به ایتالیا سفر کنید، حتما این قوانین را در نظر داشته باشید تا دچار دردسر نشوید. مواردی که در ادامه عنوان می‌کنیم در ایتالیا ممنوع است و ممکن است منجر به دستگیری شما یا پرداخت جریمه‌های سنگین شود. در سفر به ایتالیا این قوانین را در نظر داشته باشید تا گرفتار مشکل نشوید.
1. خرید تورهای غیرمجاز از دلالان در هر یک از شهرهای ایتالیا.
2. خرید تورهای «بدون صف» در خارج از بناهای تاریخی در رم مثلا واتیکان.
3. خوردن یا نوشیدن در جاذبه‌های مشهور هر شهر مثلا پله‌های اسپانیایی.
4. نشستن یا دراز کشیدن در جلوی فروشگاه‌ها، بناهای تاریخی و پل‌ها. در این صورت معمولا توسط پلیس وادار به جابه‌جایی و حرکت می‌شوید.
5. خوردن انواع خوراکی در خیابان‌های مرکز شهر تاریخی فلورانس از 12 ظهر تا 3 بعدازظهر و از 6 عصر تا 10 شب. این خیابان‌ها عبارت‌اند از خیابان نری، خیابان اوفیزی، میدان گرانو، خیابان دلا نینا.
6. کشیدن صندلی چرخ‌دار یا چمدان‌های چرخ دار در پلکان اسپانیایی در شهر رم.
7. پریدن در حوض‌های چشمه‌ها، بالا رفتن از آن‌ها یا آسیب زدن به آب‌نماها.
8. پهن کردن وسایل پیک‌نیک در فضاهای عمومی یا توقف طولانی مدت در پل‌های ونیز.
9. دوچرخه‌سواری در خیابان‌های مرکز شهر ونیز.
10. نوشیدن الکل در خیابان بین ساعت 8 شب تا 8 صبح در ونیز.
11. آواز خواندن، نواختن آلات موسیقی و سد معبر کردن در وسایل حمل و نقل عمومی در رم.
12. بستن قفل‌های عشق به پل‌های رم و نیز.
13. شرکت کردن در دورهمی‌ها و مراسم گروهی و مهمانی‌هایی که در فضای باز در شب‌های طول هفته در ونیز برگزار می‌شود. این مراسم گروهی و جشن‌ها در فضای باز فقط روزها یا در شب‌های آخر هفته اجازه برگزاری دارند.
14. زدن دهان به فواره‌های چشمه‌های آب عمومی موجود در رم. برای اینکه از این فواره‌ها آب بخورید، نباید دهان خود را به فواره نزدیک کنید. باید دست خود را زیر آن بگیرید و از دستان خود آب بخورید. درست همان‌کاری که اهالی شهر رم انجام می‌دهند.
15. نوشیدن الکل از بطری‌های شیشه‌ای در خیابان‌های عمومی، وسایل حمل و نقل عمومی یا در فضاهای سبز روباز در شهر رم بعد از ساعت 10 شب. یا نوشیدن الکل از هر نوع ظرف و بطری بعد از نیمه شب در این فضاهای عمومی.
16. پوشیدن لباس به شکل شخصیت‌های تاریخی یا کاراکترهایی مثل گلادیاتور در شهر رم و ژست گرفتن برای عکس انداختن با گردشگران.
17. رفت و آمد در مناطق شهری با لباس شنا یا بدون پیراهن و بالاپوش. این نوع از پوشش فقط محدود به نواحی ساحلی یا تفریحگاه‌های ساحلی است و جای دیگر شهر، ممنوع است.
18. پوشیدن صندل یا دمپایی ابری و لاانگشتی موقع پیاده‌گردی در منطقه سنک تر (Cinque Terre).
19. شنا در بلو گروتو یا گودال آبی در کاپری. می‌توانید با قایق در اینجا بگردید؛ ولی شنا کردن در آن ممنوع است. این تابستان سوپرمدلی به نام هایدی کلوم به خاطر شیرجه در این گودال آبی 6 هزار یورو جریمه شد.
20. دزدیدن شن از سواحل ساردینیا یا هر سال دیگری. این کار می‌تواند جریمه‌ای تا شش سال زندان داشته باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/200594/20-کاری-که-در-ایتالیا،-گردشگران-را-به-دردسر-می‌اندازد
بستن   چاپ