آریا بانو
علایم ریفلاکس در شیرخواران
دوشنبه 25 شهریور 1398 - 10:54:42 AM
آریا بانو - سلامانه: یکی از کاربران پرسیده‌اند که کودک 5 ماهه‌ام خوب شیر نمی‌خورد، پزشکش ریفلاکس تشخیص داده است. برای درمان راهنمایی کنید؟
دکتر بهروز مقدادی متخصص نوزادان به این پرسش پاسخ می‌دهد.
پاسخ:
علایم ریفلاکس در شیرخواران شامل استفراغ مکرر، خس خس یا سرفه‌های مداوم یا مکرر، امتناع از خوردن یا مشکلاتی مثل عق زدن یا احساس خفگی در غذا خوردن ، سوزش معده، باد شکم، درد شکم یا قولنج (بهانه گیری و گریه‌های شدید و مکرر) همراه با غذا خوردن یا بلافاصله پس از آن با علامت دیگری مانند رشد ضعیف هم ممکن است دیده شود.بیشتر کودکان هنگامی که به یک سالگی می‌رسند، بهبود می‌یابند و کمتر از 5درصد از آنها علایم ریفلاکس را در خردسالی نیز تجربه می‌کنند. با این حال ممکن است بیماری ریفلاکس معده در کودکان بزرگ تر نیز دیده شود. البته مشکل معمولا قابل کنترل است. سابقه پزشکی بر اساس گفته والدین برای تشخیص این بیماری کفایت می‌کند به خصوص اگر این مشکل به طور مرتب اتفاق بیفتد و ناراحتی برای کودک ایجاد کند.
روش‌های درمان ریفلاکس
ناحیه سر تخت کودک را بالاتر بیاورید.پس از شیر خوردن تا نیم ساعت کودک را در حالت نشسته نگه دارید و نخوابانید. در صورت اجازه پزشک، شیر کودک را با غلات یا سرلاک، غلیظ کنید.دفعات غذا دادن را بیشتر و حجم آن را کمتر کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/200447/علایم-ریفلاکس-در-شیرخواران
بستن   چاپ