آریا بانو
گزارش اقدامات معاونت امور جوانان در خصوص محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 19:40:48
آریا بانو - معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گزارش عملکرد خود در خصوص مصوبه دولت برای محرومیت‌زدایی از استان سیستان و بلوچستان را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بنا بر مصوبه دولت تدبیر و امید به دستگاه‌ها و نهادهای زیرمجموعه، مبنی بر تهیه، تدوین و ارائه برنامه عملیاتی حوزه‌های مأموریتی وزارت ورزش و جوانان در استان سیستان و بلوچستان با هدف رفع محرومیت‌های موجود و توسعه متوازن این استان، معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این راستا و متناسب با وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های قانونی خود اقداماتی را انجام داده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.
این معاونت در حوزه ازدواج و خانواده 85 کارگاه آموزشی مهارت‌های ازدواج در سه ماهه اول سال 98 در 13 شهرستان استان با 2550 نفر شرکت کننده و 180 ساعت آموزشی برگزار کرده است و همچنین سه متقاضی دریافت مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان پس از طی مراحل مصاحبه علمی، پذیرفته شده و در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.
در حوزه طرح‌های ملی و فراگیر جوانان نیز براساس برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل، اعتبار اجرای برنامه های فراغتی ویژه دهه کرامت و دهه ولایت به مبلغ 590 میلیون ریال به استان سیستان و بلوچستان ابلاغ شده است.
از محل اعتبارات 27 صدم درصد از 9 درصد تعرفه مالیات بر ارزش افزوده ذیل برنامه ساماندهی امور جوانان- سال 1397، مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال جهت اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به این استان ابلاغ شد که طی 4 ماهه اول سال 1398، 60 نفر از کارکنان وظیفه جوان در دوره های مهارت آموزی کارآفرینی و اشتغال، سبک زندگی آموزش دیدند.
تا پایان تیرماه سال 1398 از محل کمک های فنی و اعتباری وزارت ورزش و جوانان در سال 1397، از طریق بانک قرض‌الحسنه رسالت به 28 هسته کار و زندگی استان، تسهیلات اشتغالزایی به ارزش پنج میلیارد و 400 میلیون ریال پرداخت شد و همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید به 36 طرح اشتغال و کارآفرینی استان به ارزش 23 میلیارد و 650 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
همچنین این اداره کل در حوزه های بهبود فضای کسب و کار، ارتقای سرمایه اجتماعی و توسعه خانه های جوانان در 14 شهرستان سیستان و بلوچستان حدود 350 برنامه و پروژه پیشنهادی تدوین کرده است که در صورت تأمین و ابلاغ اعتبار به استان نیز ابلاغ خواهد شد.
اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان نیز در حوزه توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان اقدام به تدوین بیش از 90 برنامه پیشنهادی با سرفصل‌های حمایت از اجرای طرح ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد جوانان، حمایت از برگزاری کارگاه های دانش‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، حمایت از مجمع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان و تسهیل در برگزاری جلسات و کمک به راه‌اندازی شبکه تخصصی سازمان های مردم‌نهاد جوانان کرده است که صورت تأمین اعتبار مورد نیاز اجرا خواهند شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/200231/گزارش-اقدامات-معاونت-امور-جوانان-در-خصوص-محرومیت‌زدایی-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ