آریا بانو
طنز/ فرمان برای اندک‌ترم‌ها!
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 14:51:02
آریا بانو -
طنز/ فرمان برای اندک‌ترم‌ها!
١
٠
روزنامه شهروند / نتایج نهایی کنکور هم اعلام شد و از امروز کلی دکتر و مهندس جدید بهمان اضافه می‌شود. لازم است یک سری نکات را جهت تنویر افکار اندک‌ترم‌های عزیز، خدمت‌شان عرض کنیم. باشد که کم‌تر با حرکات‌شان لج در بیاورند و روی اعصاب بقیه بروند.
یک: در دانشگاه چیزی به نام خانم یا آقا نداریم. اگر دوست دارید تا پایان ترم بهتان نخندند، استاد را خانم یا آقا صدا نکنید. همچنین چیزی تحت عنوان زنگ تفریح هم نداریم. باور کنید لازم نیست برای ترک کلاس دست‌تان را مثل کمک داور بالا ببرید و منتظر باشید استاد بگوید: چیه؟ و بعد بگویید آقا اجازه و کلاس را ترک کنید.
دو: آینده‌‌نگر باشید. در هفته اول دانشگاه عاشق نشوید. شاخ‌های دانشگاه معمولا هفته اول را می‌چسبانند به تابستان و دانشگاه نمی‌آیند. قبل از تصمیم برای عاشق شدن، خوب فکرهای‌تان را بکنید. اولین کسی که عاشقش می‌شوید، می‌شود همان کسی که تا سال آخر اگر بخواهند صدای‌تان کنند، با اسم او صدای‌تان می‌کنند.
سه: اگر استاد میلی به حضور و غیاب نداشت، خودتان را در مسیر باد قرار ندهید و هی بگویید: «استاد، حضور و غیاب نمی‌کنید؟» باور کنید تا به حال هیچ استادی وقت نمره دادن با خودش نگفته: «اِه، این همونه که خیلی به حضور و غیاب علاقه داشت. بذار قبولش کنم.»
چهار: اگر به پی‌وی یکی از همکلاسی‌های تان رفتید و به هوای جزوه به او ابراز علاقه کردید، بدانید شما به پی‌وی یک نفر نرفته‌اید و اسکرین‌شات چت‌تان هم‌اکنون دارد در گروه دخترانه دانشگاه دست به دست می‌چرخد. بهتر است برای ابراز علاقه، راهی را انتخاب کنید که در آن هیچ اثری از خودتان باقی نگذارید.
پنج: همیشه یک نفر در جلسه اول می‌خواهد ادای زرنگ‌ها را در بیاورد سعی کنید آن زرنگ شما نباشید.
شش: دانشجو، اصولا نیازی به مداد رنگی 24 رنگ و مداد شمعی و جا مدادی صورتی ندارد. یک خودکار و یک سررسید کهنه از خانه بردارید و بساط مسخره شدن خودتان را برپا نکنید.
هفت: توانایی زیربرگه نویسی، از درس خواندن مهم‌تر است. مهم نیست کدام یک از اهل خانواده را راهی قبرستان می‌کنید تا به بهانه‌اش نمره بیاورید. مهم این است که پیاز داغش به اندازه کافی باشد تا دل سنگ استاد را به رحم بیاورد.
هشت: گاهی یک استااااد گفتن، کار سیصد صفحه درس خواندن را می‌کند. یاد بگیرید، کی و چگونه این واژه را به کار ببرید
نه: شما در دانشگاه، آزاد هستید به هر چیزی اعتراض کنید. اما سعی کنید فقط به غذای سلف، رنگ جدول‌های محوطه دانشکده، کمبود ماژیک سر کلاس و اینجور چیزها اعتراض کنید. از ما گفت بود.
ده: انتظامات دانشگاه را دوست داشته باشید. اگر روز اول به شما گیر دادند، که معمولا می‌دهند، شاخ بازی در نیاورید. چون تا روز آخر، حتی روزهایی که پیژامه پدرتان را هم پوشیده‌اید به شما گیر می‌دهند و شما هم تنها کاری که از دست‌تان بر می‌آید این است که از راه دور برای‌شان دعا کنید.
شهاب نبوی

http://www.banounews.ir/fa/News/200075/طنز--فرمان-برای-اندک‌ترم‌ها!
بستن   چاپ