آریا بانو
زن 69 ساله ای که ترامپ را از کاخ سفید بیرون می‌کند!
یکشنبه 24 شهریور 1398 - 5:54:52 AM
پرشین وی - اخبار
آریا بانو - اگر ترامپ استیضاح یا عزل نشود، در انتخابات 2020 نامزد جمهوریخواهان خواهد بود. او نه تنها به خاطر مسائل سیاسی بلکه به خاطر ادعا‌های بومی بودن وارن، از انتقاد از او لذت می‌برد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که با پیروزی غیر منتظره خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در رقابت با هیلاری کلینتون بر صندلی ریاست جمهوری در کاخ سفید تکیه زد ر انتخابات سال 2020 نیز نامزد جمهوری خواهان شد . او در این انتخابات با الیزابت وارن رقابت خواهد کرد . در ادامه با خانم الیزابیت وارن که رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 خواهد شد آشنا شوید .
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
یکی از سناتور‌های دمکرات که به شدت مخالف دولت کنونی آمریکا است، اعلام کرده امکان کاندیداتوری
در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را به دقت بررسی خواهد کرد.
اسم او الیزابیت وارن است که 69 سال سن دارد و در حال حاضر از جانب حزب دمکرات، ایالت ماساچوست را در مجلس سنا نمایندگی می‌کند. خانم وارن که به شدت از دولت ترامپ انتقاد می‌کند، اعلام کرده وقت ریاست‌جمهوری یک زن در آمریکا فرا رسیده است.
الیزابیت وارن
این سناتور، روز شنبه گذشته، طی همایشی در شهر هولیوک ایالت ماساچوست سخنرانی کرد
و از احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا سخن گفت. او در این
همایش گفته پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ششم نوامبر، به دقت مسئله کاندیداتوری
در انتخابات ریاست‌جمهوری را بررسی خواهد کرد. این اظهارنظر به عنوان بارزترین
نشانه احتمال نامزدی وارن در انتخابات ریاست جمهوری آینده تعبیر شده است.
عکس الیزابیت وارن
تا پیش از این، هرگاه درباره برنامه‌هایش برای نامزدی در انتخابات ریاست‍ جمهوری سوالی پرسیده می‌شد، او در پاسخ اصرار می‌کرد که بر پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سنا متمرکز است. گفتنی است که برای مدت طولانی، از وارن به عنوان نامزد احتمالی انتخابات 2020 یاد شده است. وارن علاقمندی‌اش برای تصدی بالاترین سمت آمریکا را به خسارت‌هایی که ریاست‌جمهوری ترامپ به دمکراسی این کشور وارد کرده است، مرتبط کرد.
کاندیداتویر یک زن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
هنگامی که یکی از حاضران از وارن درباره برنامه‌اش برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پرسید، او در پاسخ گفت: از نظر او بسیار مهم است که دمکرات‌ها تمرکزشان بر انتخابات میان‌دوره‌ای و بازستاندن اکثریت در مجلس نمایندگان و سنا را از دست ندهند. او در ادامه افزود: “اما بیاید صادق باشیم؛ دونالد ترامپ، کشور را در مسیر اشتباه هدایت می‌کند. من درباره آنچه ترامپ بر سر دمکراسی ما آورده است، بشدت نگرانم”.
الیزابیت وارن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
این روز‌ها در آمریکا بر سر انتخاب برت کاوانا از سوی ترامپ برای تصدی ریاست دادگاه عالی آمریکا غوغا شده است. چند زن ادعا کرده‌اند که کاوانا در گذشته به آن‌ها آزار جنسی رسانده است. دکتر کریستین بلیسی فورد، یکی از این زنان است که روز پنجشنبه برای بیان ادعاهایش علیه کاوانا، در جلسه استماع کمیته قضایی سنا شرکت کرد. کاوانا به شدت ادعا‌های آزار جنسی را رد کرده و دمکرات‌ها را به حمله سیاسی به خودش متهم کرده است. خانم وارن هم از کاوانا انتقاد کرده است. جمهوریخواهان سنا، برای تحقیق درباره فورد و مطرح کردن سوالاتی درباره ادعا‌های او، یک وکیل متخصص در جرایم جنسی به نام راچل میچل استخدام کردند. وارن گفته درباره جلسه استماع خانم فورد گفت:” مدت‌ها قبل از اینکه ترامپ به واشنگتن بیاید، اینجا دچار شکاف بوده است.
اما اوضاع به شدت افتضاح شده است. در هفته جاری، من 11 مرد را دیدم که چنان ترسو بودند که حتی یک سوال هم نتوانستند از یک زن بپرسند”. وارن افزود:” من کاوانا را دیدم به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار او شایسته تصدی آن منصب است و از هرکسی که از او سوالی بپرسد، خشمگین است. من مردان مقتدری دیدم که به یک مرد مقتدر کمک می‌کنند تا به یک منصب مقتدرتر برسد”. خانم وارن در ادامه نتیجه گرفته که این تحولات، باعث شده او فکر کند وقت آن رسیده که یک زن به ریاست‌جمهوری آمریکا برسد و اوضاع را اصلاح کند.
زن کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
این سناتور افزود:” من آن را مشاهده کردم و فکر کردم که وقتش رسیده است. وقت آن رسیده
که یک زن به واشنگتن برود و دولت شکسته ما را اصلاح کند. این امر مستلزم یک زن در رأس امور است. بنابراین، من اینجا قول می‌دهم؛ پس از ششم نوامبر، من به دقت کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری را بررسی خواهم کرد”.
انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ششم نوامبر برگزار می‌شود. وارن در سال 2012 وارد مجلس سنا شد
و به عنوان زوج انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 مورد بررسی قرار گرفت
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
. او در حزب دمکرات، به عنوان چپ ترقی‌خواه به شمار می‌رود. با مطرح شدن احتمال ورود خانم
وارن به انتخابات، ترامپ احساس خطر کرده است. او تاکنون چند بار این سناتور را به ریاکاری متهم کرده است. اگر ترامپ استیضاح یا عزل نشود،
در انتخابات 2020 نامزد جمهوریخواهان خواهد بود. او نه تنها به خاطر مسائل سیاسی بلکه به خاطر ادعا‌های
بومی بودن وارن، از انتقاد از او لذت می‌برد. وارن ادعا می‌کند که نژاد او به بومیان اصلی آمریکا بازمی‌گردد. ترامپ
همین ادعا را دستمایه‌ای برای تمسخر او قرار داده است. ترامپ وارن را یک “پوکاهانتس” توصیف کرده است.
پوکاهانتس در اصل نام یک زن سرخ‌پوست بومی آمریکا بوده است و امروز اصطلاحا به زنی گفته می‌شود که به نادرستی و برای مقاصد سیاسی
یا مادی، ادعا کند از بومیان آمریکا باشد. شنبه گذشته ترامپ در ایالت وست‌ویرجینیا، درباره وارن گفت:”
حالا پوکاهانتس هم در حزب دمکرات، محافظه‌کار شمرده می‌شود. الیزابت وارنِ
پوکاهانتس، مثلا یک شخص محافظه‌کار شمرده شده است. آن‌ها (دمکرات‌ها) دیوانه شده‌اند. آن‌ها عقل‌شان را از دست دادند”.
فرارو

http://www.banounews.ir/fa/News/199780/زن-69-ساله-ای-که-ترامپ-را-از-کاخ-سفید-بیرون-می‌کند!
بستن   چاپ