آریا بانو
سفیدی زودرس موها چرا و به چه دلیل!
شنبه 23 شهريور 1398 - 10:37:29
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص پوست و مو گفت: سفیدی موها در سفیدپوستان معمولا از 20 سالگی به بعد آغاز می‌شود بنابراین اگر موهای فرد سفیدپوستی قبل از 20 سالگی سفید شود، به آن «سفیدی زودرس مو» گفته می‌شود.
دکتر سیدمسعود داودی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا... با بیان این نکته در گفت‌وگو با سلامانه گفت: چند عامل در ایجاد سفیدی زودرس مو دخالت دارند که مهم‌ترین آنها زمینه ژنتیکی است؛ یعنی پدر و مادر یا سایر اقوام درجه1 خانواده هم در سنین پایین دچار سفیدی زودرس موها شده‌اند.
وی در ادامه افزود: البته در بعضی از انواع کم‌خونی‌ها و بیماری‌های تیروئید هم سفیدی زودرس مو دیده می‌شود بنابراین برخی بررسی‌ها برای تشخیص علت سفید شدن زودرس موها الزامی است.
دکتر داودی گفت: در صورتی که نتایج بررسی‌ها و آزمایش‌ها طبیعی باشد و مشکلی نشان ندهد، سفید شدن زودرس موها علت ارثی و ژنتیکی خواهد داشت.
وی در نهایت خاطرنشان کرد: گاهی می‌توان با تجویز دارو برای افراد زیر 20 سال این مشکل را به طور نسبی کنترل کرد و تعدادی از موهای سفیدشده را به حالت طبیعی برگرداند اما اگر سن فرد بالاتر از 20 سال باشد، معمولا درمان تاثیر خاصی نخواهد داشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/199349/سفیدی-زودرس-موها-چرا-و-به-چه-دلیل!
بستن   چاپ