آریا بانو
برطرف کردن جوش کف سر با روشی طبیعی
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 22:29:09
آریا بانو -
برطرف کردن جوش کف سر با روشی طبیعی
٧
٠
عصر ایران / درست مثل تمام قسمت‌های بدن، پوست سر هم ممکن است جوش بزند. برخی عوامل بروز جوش کف سر عبارتند از: کثیفی موها، شستن بیش از اندازه سر، استفاده از مواد شوینده نامناسب، گرمای زیاد و استفاده از روغن‌ها بدون شستن مناسب پس از آن.
عدم مصرف مواد غذایی که باعث جوش زدن می‌شوند، شست و شوی مرتب مو‌ها و پرهیز از شستن بیش از اندازه سر که موجب خشکی آن و تحریک غدد چربی می‌شود راهکار‌های پیشگیری از جوش‌اند. اما اگر کف سرمان جوش زد، چطور آن را برطرف کنیم؟
آلوئه ورا
اگر جوش کف سر به خاطر گرمای زیاد باشد آلوئه ورا بهترین درمان خانگی است. آلوئه ورا دمای کف سر را پایین می‌آورد و آن را مرطوب نگه می‌دارد.
سیر
بوی بد سیر با شامپو کردن از بین می‌رود پس نگران استفاده از آن نباشید. سیر حاوی سالیسیلیک اسید است که در بسیاری از پمادهای درمان جوش کاربرد دارد. 4 حبه سیر له شده را با مقداری آب مخلوط کنید تا به‌صورت پوره شود. آن را به تکه‌ای پنبه زده، به جوش بزنید و بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند.
آب گوجه فرنگی
آب گوجه فرنگی نیز حاوی سالیسیلیک اسید است. همچنین گوجه فرنگی به تنظیم ph پوست و از بین بردن چربی اضافه آن کمک می‌کند. 3گوجه فرنگی را در مخلوط‌کن له کرده و با کمی آب ترکیب کنید. این محلول را روی پوست اسپری کرده و بگذارید 30 دقیقه بماند.
آب لیمو
آب لیمو نیز چربی اضافی پوست کف سر را از بین می‌برد. این ماده برای مبارزه با شوره نیز مفید است ¼ لیوان آب لیمو را با ½ لیوان گلاب مخلوط کنید و روی پوست اسپری کنید. بگذارید این ترکیب 2 ساعت روی پوست بماند.
گلاب
گلاب سرشار از ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. گلاب قرمزی و التهاب ناشی از جوش را می‌خواباند. تنها کافی است آن را روی پوست سر اسپری کنید.
سرکه سیب
سرکه سیب جوش را خشک می‌کند و بهبود آن را تسریع می‌بخشد. همچنین این سرکه با باکتری‌هایی که موجب جوش زدن می‌شوند مبارزه می‌کند. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به ناحیه جوش بزنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/197712/برطرف-کردن-جوش-کف-سر-با-روشی-طبیعی
بستن   چاپ