آریا بانو
"نذر خون" 34 هزار نفره شد
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 21:43:58
آریا بانو -
"نذر خون" 34 هزار نفره شد
٨٢
٠
فارس / سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه برنامه نذر خون از ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: در شب و روز تاسوعا و عاشورا 34 هزار و 527 نفر در کشور خون اهدا کردند.
بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اجرای برنامه «نذر خون در ایام محرم و صفر »، اظهار داشت: همه ساله از اول ماه محرم طرح و برنامه نذر خون در مراکز انتقال خون سراسر کشور آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
وی ادامه داد: سال‌ها در برنامه سازمان انتقال خون، انتقال خون هیجانی کنار گذاشته شده و به اهدای خون مسئولانه تغییر یافته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه برنامه نذر خون امسال در چند استان برجسته‌تر بوده است،افزود: شهرستان خمینی‌شهر در استان اصفهان، بیجار در استان کردستان و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، گیلان، به ویژه شهرستان زیرآب، استان زنجان، ایلام و استان تهران استقبال بیشتری داشته‌اند.
حاجی‌بیگی با اشاره به آمارهای مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون و افراد اهدا کننده خون خاطرنشان کرد: آمار مراجعه کنندگان ما به مراکز انتقال خون در شب تاسوعا، روز تاسوعا و شب و روز عاشورا 44 هزار نفر در کل کشور بوده است که در چند استان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش روبرو بوده‌ایم.
وی گفت:‌ استان خراسان شمالی با 50 درصد رشد نسبت به سال گذشته،‌استان تهران با رشد40 درصدی، استان ایلام با رشد 32 درصدی و استان همدان با رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در مراجعه افراد به مراکز انتقال خون رشد داشته‌اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به آمار اهدا کنندگان خون، بیان داشت:‌ در شب تاسوعا، روز تاسوعا و روز عاشورا 34 هزار و 527 نفر در کشور خون اهدا کردند.
حاجی‌بیگی با اشاره به اهدای خون از سوی بانوان در سطح کشور، ابراز داشت: اهدای خون توسط بانوان در استان ایلام، مرکزی و کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین میزان رشد را داشته است.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن مختص به زمان‌های خاصی نیست بلکه این نیاز به صورت روزانه و همیشگی است، گفت:‌ دو شعار دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون است و نذر امسال من در محرم و صفر نجات جان انسان‌ها، برای این ایام تعیین شده است.
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور متذکر شد: بهترین سن برای اهدای خون در کشور 18 تا 60 سال است؛ البته کسانی که به صورت مستمر اهدای خون دارند تا سن 65 ساله هم می‌توانند خون اهدا کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/197702/"نذر-خون"-34-هزار-نفره-شد
بستن   چاپ