آریا بانو
تقاضای «مرکز وکلای قوه قضائیه» درباره "دختر آبی"
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 20:50:47
آریا بانو -
تقاضای «مرکز وکلای قوه قضائیه» درباره "دختر آبی"
١٨٧
٠
فارس / رئیس کمیسیون احیای حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه از رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران خواست تا پیرامون واقعیات مسئله دختر آبی روشنگری کند.
رئیس کمیسیون احیای حقوق عامه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران خواستار روشنگری و توضیح پیرامون واقعیت‌های مسئله خودسوزی مرحومه سحر خدایاری (دختر آبی) با توجه به اظهارات ضد و نقیض بسیار موجود در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شد.
در نامه رئیس کمیسیون حقوق عامه خطاب به عباس پوریانی آمده است:
«در مورد جان باختن مرحومه سحر خدایاری ملقب به دختر آبی اظهارات و خبرهای ضدونقیض‌های بسیاری در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است. در برخی از خبرگزاری‌ها نقل شده است که این هوادار باشگاه استقلال به دلیل ورود غیرمجاز به ورزشگاه برای تماشای بازی استقلال مقابل العین دستگیر و به صورت موقت بازداشت شده و مدتی بعد از آزادی، او به دلیل ورود غیرمجاز به ورزشگاه به 6 ماه حبس محکوم شده است.
وی نیز در واکنش به این حکم خودسوزی کرده و سرانجام 18 شهریورماه در بیمارستان درگذشته است. از طرفی اظهاراتی که به نقل از پدر آن مرحومه در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر شده مبنی بر آنکه آن مرحومه سابقه اختلالات عصبی داشته است و به همین دلیل با مأموران انتظامی درگیری شده و به آنها توهین کرده است که همین مسئله نیز منجر به دستگیری وی شده است و همچنین از پدر وی نقل شده است که هنوز حکمی مبنی بر زندانی شدن وی صادر نشده است و اصلاً قرار نبوده که دخترشان زندانی شود.
کمیسیون احیای حقوق عامه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با هدف روشن شدن ابعاد دقیق مسئله از آن مقام محترم درخواست روشنگری و توضیح پیرامون واقعیت‌های مسئله مطرح شده دارد.»

http://www.banounews.ir/fa/News/197677/تقاضای-«مرکز-وکلای-قوه-قضائیه»-درباره-"دختر-آبی"
بستن   چاپ