آریا بانو
کاردستی با ظرف پنیر
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 19:19:09
آریا بانو -
کاردستی با ظرف پنیر 8
٨٩
٠
آخرین خبر / محصولات لبنی مثل خامه و پنیر، دنت، ماست‌های طعم‌دار و شکلات‌های صبحانه بیشتر در ظرف‌های پلاستیکی قرار دارند و اگر یک ماه این ظرف‌ها را نگه دارید، سطل مواد بازیافتی شما پر خواهد شد. پس بهتر است با کمی خلاقیت از آنها استفاده کنیم.
برای ساختن این کاردستی علاوه بر ظرف پلاستیکی به خرده ریزهای دیگری نیاز دارید. هیجان‌انگیزترین خرده ریز صدف یا همان گوش‌ماهی‌های سوغات شمال است. آنها را در ابعاد بزرگ و کوچک جمع‌آوری کنید. مهره‌های رنگی در اندازه‌های مختلف، زیور آلات لباس و پولک‌های تزئینی، نخ قرقره، ریسمان یا کاموا، سوزن، قیچی و چسب حرارتی بقیه وسایل لازم هستند.
در مرحله اول کف ظرف‌ها را با سوزن یا سر یک قیچی باریک سوراخ کنید. با نوک قیچی یک سوراخ در وسط ظرف ایجاد کنید. اگر ظرف را با سوزان سوراخ کردید، چون سوراخ‌ها ریز هستند، تعداد آنها بیشتر است و البته به حجم ظرفتان بستگی دارد. در حدود چهار تا شش سوراخ کافی است. این سوراخ‌ها نقش زهکش را دارند و اجازه می‌دهند آب اضافی گلدان خارج شود.
در مرحله دوم لبه‌های اضافی ظرف‌های پلاستیکی را بچینید تا بیشتر حالت گلدان به خودشان بگیرند.
حالا نوبت چسباندن صدف‌هاست. دو صدف هم‌اندازه پیدا کنید. طرف صاف صدف‌ها روی زمین قرار دهید. در کف هر ظرف با چسب حرارتی دو صدف بچسبانید و فاصله آنها را طوری تعیین کنید که مثل پای عروسک باشند. باید دقت کنید که وقتی گلدان روی میز قرار می‌گیرد، تعادل خودش را حفظ کند، به هیچ‌طرفی شیب نداشته باشد و دقیقاً افقی قرار بگیرد. چون پس از ریختن خاک در گلدان، سنگین شده و اگر تعادل نداشته باشد، به راحتی می‌افتد.
چسب حرارتی خیلی سریع خشک می‌شود و نیازی به منتظر ماندن ندارید. اما اگر از چسب مایع استفاده می‌کنید، چند دقیقه‌ای فرصت دهید تا چسب خشک شود و صدف‌ها به خوبی به ظرف بچسبند.
مرحله بعد استفاده از مهره‌ها و پولک‌های رنگی به جای چشم، مهره چوبی برای بینی موش و کاموا به جای سبیل آن است. برای دست‌ها و نوک پنگوئن می‌توانید از صدف‌های باریک استفاده کنید. اینکه تزیین گلدان‌ها را چگونه انجام دهید، کاملاً به سلیقه خودتان بستگی دارد. فقط از وسایل کاغذی یا مقوایی استفاده نکنید چون این کاردستی بعدها با آب سروکار خواهد داشت.
برای اینکه گلدان‌های شما جلوه و درخشندگی بیشتری داشته باشند، می‌توانید از لاک ناخن و چسب اکلیلی استفاده کنید. در اینجا چسب اکلیلی برای لبه دست‌ها و لاک ناخن برای خال خالی کردن روی پای عروسک استفاده شده است.
وقتی گلدان‌ها آماده شدند، نوبت به بخش کشاورزی کار می‌رسد. گیاهان انتخابی شما بهتر است از خانواده کاکتوس‌ها یا کراسولاهای کوچک باشند. این گیاهان رشد سریع ندارند و میزان آبی که نیاز دارند، کم است. داخل گلدان را از خاک باغچه، کمپوست و یا گیاخاک پر کنید و گل‌هایتان را بکارید.
حالا عروسک‌هایی دارید که موهای آنها به طور طبیعی رشد می‌کند. آب دادن به آنها را فراموش نکنید و اگر با فرزندتان این کاردستی را درست کرده‌اید، مسئولیت آبیاری آنها را به او بسپارید.

http://www.banounews.ir/fa/News/197643/کاردستی-با-ظرف-پنیر
بستن   چاپ