آریا بانو
نمادین ترین پل های استانبول کدامند؟
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 18:34:09
آریا بانو -
نمادین ترین پل های استانبول کدامند؟ 4
٤
٠
کجارو / استانبول جهان‌شهری نام‌اشنا با جاذبه‌های بی‌شمار است که اکثر گردشگران تصویری که از استانبول به خاطر دارند، شهری با پل‌های متعدد است. نمادین‌ترین پل‌های استانبول را بشناسید.هنگامی که تنگه‌ای شهری را به دو بخش تقسیم می‌کند، باید چند پل وجود داشته باشد که این دو بخش را به هم وصل کند. در استانبول بخش‌های اروپایی و آسیایی، همچنین منطقه فاتیح، از طریق پل‌ها به هم متصل شده‌‌اند و تصاویر نمادینی از شهر در ذهن گردشگران ایجاد کرده‌اند. در تور استانبول می‌توانید حین گشت و گذار در شهر، به تماشای پل‌های مشهور نیز بروید.
در سال‌های اخیر نام پل بسفر را به احترام قربانیان غیرنظامی کودتای ترکیه، به «پل شهدای 15 ژوئیه» تغییر داده‌اند.
این پل معلق فولادی بین سال‌های 1970 تا 1973 ساخته شده است.
در حال حاضر روزانه حدود 180 هزار وسیله نقلیه از روی این پل عبور می‌کند.
پل فاتح سلطان محمد استانبول
پل فاتح سلطان محمد با نام «پل بسفر دوم» هم شناخته می‌شود
پل فاتح سلطان محمد با نام «پل بسفر دوم» هم شناخته می‌شود؛ ساخت این پل در سال 1988 به پایان رسید و نام سلطان عثمانی، سلطان محمد که در سال 1453 قسطنطنیه را فتح کرد، بر این پل گذاشتند.
این پل معلق فولادی از Kavacik در بخش آسیای تا Hisarustu در بخش اروپایی کشیده شده است.
پل گالاتا استانبول
پل گالاتا که در شاخ طلایی بسفر قرار دارد، در ادبیات و تئاتر ترکیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است
پل گالاتا که در شاخ طلایی بسفر قرار دارد، در ادبیات و تئاتر ترکیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ این پل در قرن 19 ساخته شد.
تصویر صیادانی که در هر دو سمت پل هستند نیز یکی از تصاویر نمادینی است که از استانبول وجود دارد.
در کنار پل گالاتا رستوران‌هایی وجود دارد که ساندویچ ماهی (بالیک اکمک) سرو می‌کنند و برای طبخ این غذای خوشمزه از ماهی‌های تازه صیدشده از بسفر استفاده می‌کنند.
پل متروی شاخ طلایی استانبول
یکی از تازه‌ترین سازه‌های شهر، پل متروی شاخ طلایی (Golden Horn Metro Bridge) است که در سال 2014 ساخته شده و از طریق مسیر M2، منطقه بی‌اوغلو را به فاتیح متصل می‌کند. این پل کابلی فولادی در طول ساختش باعث به وجود آمدن بحث‌های چالش‌برانگیز شد؛ چون سازه‌ای مدرن با منظره منطقه تاریخی شهر در تضاد بود.
پل یاووز سلطان سلیم استانبول
این پل فضاهای سبز و تالاب‌های اطراف (که بخش اعظمی از آب شرب شهر را تامین می‌کنند) را تهدید می‌کند
پل یاووز سلطان سلیم (Yavuz Sultan Selim Bridge) هم یکی دیگر از پل‌های تازه تاسیس استانبول است که در نزدیکی دریای سیاه و ورودی تنگه بسفر قرار دارد و Garipce در بخش اروپایی شهر را به Poyrazkoy در بخش آسیایی تبدیل می‌کند.
این پل معلق کابلی نمادی از رشد سریع زندگی شهری است که فضاهای سبز و تالاب‌های اطراف (که بخش اعظمی از آب شرب شهر را تامین می‌کنند) را تهدید می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/197627/نمادین-ترین-پل-های-استانبول-کدامند؟
بستن   چاپ