آریا بانو
شهید پیرحیاتی تمام اموال خود را وقف فقرا کرد
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 13:20:40
زنان خبر
آریا بانو - شهید عبدالمهدی پیرحیاتی همواره به دنبال کار خیر و پسندیده بود تا گره از مشکلات مردم باز کند.

به گزارش بانو نیوز ، مریم پیر حیاتی خواهر شهیدان عبدالمهدی و محمد کریم پیرحیاتی در گفت و گو با خبرنگار بانو نیوز با اشاره به خصوصیات شهید عبدالمهدی پیرحیاتی گفت: دنیا و مادیات برایش معنا نداشت و دنیا را سه طلاقه کرده بود.
خواهر شهیدان پیرحیاتی افزود: برادرم تمام حقوقی که از آموزش و پرورش دریافت می کرد را برای شاگردان و افراد مستمند و نیازمند هزینه می کرد.
وی شهید را معلمی دانست که پیرو راه مولای خود علی ابن ابیطالب (ع) بود و گفت: شبانه به شکل پنهانی برای افراد مستمند کفش و لباس و آذوقه تهیه کرده و در پشت منازلشان قرار می داد.
دفاع از اسلام و خاک وطن را واجب می دانست
خواهر شهیدان پیرحیاتی عنوان کرد: هنگام شروع جنگ هم با وجود اینکه تازه ازدواج کرده بود، دفاع از اسلام و خاک وطن را واجب دانسته و وارد میدان شد.
وی یادآور شد: عبدالمهدی علاوه بر بخشش حقوق و دارایی و اموال خود، جان با ارزش خود را نیز در راه دفاع از اسلام، قرآن و ناموس و وطن فدا کرد.
عبدالمهدی پیرحیاتی در سحرگاه روز دوم آذر ماه سال 1336 همزمان با صدای موذن و بانگ الله اکبر دیده به جهانی گشود که راه رسیدن به سعادت را برایش رقم زد.
شب عاشورا شهید عبدالمهدی همراه برادرش محمد کریم و چهار نفر دیگر از دوستان و یاران قدیمیش به تپه استراتژیکی سارات سومار که از لحاظ امنیتی اهمیت زیادی داشت حمله کرده و تا صبح تپه را فتح میکنند و چون پشتیبان نداشتند، با سپیده صبح از کوههای مشرف به تپه همه آنها را به شهادت میرسانند.
سرانجام در روز 28 آبان ماه سال 1359 همزمان با شب عاشورای حسینی در عملیات سارات سومار دو برادر عبدالمهدی و کریم شهید شدند.
شهیدان عبدالمهدی و محمد کریم پیرحیاتی، جلیل رستمی، محمد نوری، جوهر مرادی، محمدتقی کوهی و خلیل رشیدی 7 تن از شهدای عملیات سارات سومار بودند که در 28 آبان ماه سال 59 در روز عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/197479/شهید-پیرحیاتی-تمام-اموال-خود-را-وقف-فقرا-کرد
بستن   چاپ