آریا بانو
تفکر اشتباه تاثیر ورزش‌های سنگین در لاغری
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 11:41:03
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص طب ایرانی ضمن اشتباه خواندن تفکر تاثیر ورزش‌های سنگین بر کاهش وزن افراد، بیان کرد: خیلی از افراد در فرآیند لاغری این نوع تفکر را دارند که استفاده از ورزش‌های سنگین می‌تواند کمک بسیار زیادی به کنترل وزن‌شان کند غافل از این که به رغم تاثیرگذاری در ابتدای این فرایند، در ادامه مشکلاتی را برایشان به همراه خواهد داشت.
دکتر مجید امتیازی، در این رابطه افزود: در این قبیل موارد به دلیل اختلال در شرایط مزاجی بدن ناشی از نوع حرکات و ورزش های انجام شده، بدن در مقابل کاهش وزن مقاومت کرده و حتی گاهاً برعکس عمل می‌کند و در برخی مواقع بیماری‌ها و اختلالات مختلفی در بدن ایجاد می ‎ شود.
وی افزود: اگر نوع رژیم متناسب با شرایط بدن و در نظر گرفتن همه جوانب عملکردی بدن باشد، می‌تواند نقش خود را به خوبی در حفظ و پایداری سلامت افراد داشته باشد.
به گفته وی، خیلی از مواقع به هیچ وجه فرد نیاز به کاهش وزن زیاد ندارد بلکه باید وزن بدن را در محدوده وزن سلامتی پایدار نگه دارد چرا که حفظ این وزن اساس سلامتی و درست عمل کردن اندام‌ها و ارگان‌های مختلف بدن است.
وزن سلامتی متفاوت از وزن تناسب اندامی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که وزن سلامتی با وزن تناسب اندامی متفاوت است، تصریح کرد: آنچه که در یک رژیم غذایی خوب و مناسب باید مورد توجه قرار گیرد، این است که وزن بدن باید در محدوده وزن سلامتی خود باقی بماند و اگر بدن فرد وزن سلامتی خود را دارد و اکنون به دلایلی می‌خواهد به وزن تناسب اندامی برسد، باید نوع رژیم و تغذیه به گونه‌ ‎ ای باشد که سلامت بدن را هم دچار آسیب نکند.
وی اضافه کرد: در این رابطه ابتدا باید وزن سلامتی بدن برای فرد قابل دسترس شود و سپس با توجه به شرایط بدنی و عوامل متعدد، وزن تناسب اندامی تا جایی که سلامتی کلی فرد به خطر نیفتد، طراحی شود.
امتیازی گیاه‌خواری را یکی از رژیم‌های مرسوم کاهش وزن در افراد برشمرد و در رابطه با آن اظهار کرد: استفاده از این رژیم ‎ های خوراکی برای مدت زمان کوتاه در حد دو تا سه هفته متناسب با توان فرد جهت پاکسازی بدن می‌تواند مفید و موثر باشد اما بیشتر از این مقدار و در طولانی مدت مضرر است چرا که باعث می‌شود مزاج اصلی بدن به سمت سردی و خشکی تمایل پیدا کند.
این متخصص طب ایرانی افزود: این رژیم خوراکی نیز در بازه‌ای برای برخی از موارد و بیماری‌ها مناسب است ولی ادامه آن هم از جهت تغییر مزاجی و هم از جهت محدودیت قرار گرفتن بدن در جذب برخی از مواد ضروری مفید نیست و حتی باعث بروز برخی از بیماری‌ها می‌شود لذا رژیم‌های غذایی باید به گونه‌ای برای افراد تنظیم شود که علاوه بر این که باعث بهبودی فرد می‌شوند، شرایط بدنی فرد را هم به مخاطره نیندازد.

http://www.banounews.ir/fa/News/197432/تفکر-اشتباه-تاثیر-ورزش‌های-سنگین-در-لاغری
بستن   چاپ