آریا بانو
قطعات ماندگار در وصف سالار شهیدان را بشنوید
سه شنبه 19 شهريور 1398 - 09:16:47
آریا بانو - همایون شجریان، محسن چاوشی، محسن یگانه، حامد همایون، علی عبدالمالکی و... خوانندگانی هستند که ارادات خود را نسبت به سیدالشهدا (ع) با اجرای یک قطعه بیان کرده‌اند.


سرویس موسیقی هنرآنلاین: هر سال در روزهای محرم حال و هوای زندگی ما تحت تأثیر عزای سید و سالار شهیدان تغییر اساسی به خود می‌گیرد. در این پرونده سعی کرده‌ایم نواهای محرمی را که طی سال‌های مختلف محبوب شده‌اند با ترکیب متنوعی از سبک‌های مختلف معرفی کنیم.
"شتک" از همایون شجریان
این قطعه از آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" است بر مبنای ترانه‌ای از حسین منزوی ساخته شد و تهمورس پورناظری در آن سه‌تار می‌نوازد.

"نشد" از علی عبدالمالکی
این قطعه از آلبوم "مخاطب خاص" برای حضرت عباس (ع) اجرا شد و یکی از بهترین قطعات این آلبوم است.

"کربلا" از محسن یگانه
سال 92 آلبومی مشترک از بنیامین بهادری، محسن چاوشی، مهدی یغمایی، ماهان بهرام خان، علیرضا طلیسچی، محسن یگانه، محمد علیزاده و رضا صادقی منتشر شد که در آن سال جزو پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی شد. محسن یگانه در این آلبوم با قطعه "کربلا" حضور داشت. این ترانه در بیان مظلومیت امام حسین و یارانش و لعن بر یزید و حامیانش سروده شد.

"آتش عطش" از احسان خواجه امیری
احسان خواجه امیری تاکنون قطعات زیادی به مناسبت ایام محرم و صفر منتشر کرده است. یکی از این قطعات "آتش عطش" است. ترانه سرای این قطعه مرحوم دکتر افشین یداللهی بود و مهرداد نصرتی به عنوان آهنگساز و ایمان حجت به عنوان تنظیم‌کننده خواجه امیری را در این قطعه همراهی کردند. این قطعه نیز در سال 95 منتشر شد.

"ظهر عطش" از محسن چاوشی
یکی از قطعات آلبوم "سلام آقا" که در سال 92 منتشر شد، "ظهر عطش" با صدای محسن چاوشی بود. این قطعه نیز یکی از محبوب‌ترین قطعات این آلبوم بود و توانست نظر مخاطبان موسیقی را به خود جلب کند. ترانه این کار از محمدرضا آغاسی است و محسن چاوشی نیز آهنگسازی این قطعه را برعهده داشت.

"دیوونه کن" از مسیح و آرش
مسیح و آرش دو خواننده جوان کشور قطعه "دیوونه کن" را سال گذشته به مناسبت ایام محرم و صفر منتشر کردند که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. ترانه و ملودی این قطعه از آرش است و سعید انصار نیز تنظیم و میکس و مسترینگ قطعات را بر عهده داشت.

"هیهات" از حامد همایون
حامد همایون در ابتدای فعالیت هنری خود قطعه "هیهات" را به مناسبت ایام محرم و صفر منتشر کرد که این قطعه نیز همانند قطعات دیگر این خواننده مورد استقبال هوادارانش قرار گرفت. این قطعه در سال 95 منتشر شد و سهیل حسینی ترانه سرای این قطعه بود و حامد همایون آهنگسازی آن را برعهده داشت.

"گهواره" از امیرعباس گلاب
امیرعباس گلاب نیز قطعات زیادی به مناسبت ایام محرم و صفر منتشر کرده است که یکی از این قطعات، "گهواره" است که سال گذشته منتشر شد.


http://www.banounews.ir/fa/News/197039/قطعات-ماندگار-در-وصف-سالار-شهیدان-را-بشنوید
بستن   چاپ