آریا بانو
نکاتی برای مراقبت از پوست در 50 سالگی
دوشنبه 18 شهريور 1398 - 14:22:05
آریا بانو -
نکاتی برای مراقبت از پوست در 50 سالگی
١٠٥
٠
منودلیار / همه ما می دانیم که مراقبت از پوست و داشتن پوست زیبا سن و سال نمی شناسد و در هر سنی باید مراقبت های لازم و متناسب با همان سن و سال برای پوست انجام شود. در واقع اگر بیاییم و به مراقبت از پوست به عنوان یک تغذیه و غذا دادن به آن نگاه کنیم و ببینیم همانطور که اگر ما غذا نخوریم احساس گرسنگی و ضعف کرده و در پی آن بیمار می شویم، پوست هم به همین صورت است و مراقبت از پوست مانند غذا دادن به پوست واجب است؛ در این صورت است که دیگر منتظر نمی مانیم تا یک ایراد پوستی پیدا کرده و تازه شروع به مراقبت کنیم بلکه در هر سن و سالی حتی از کودکی با زدن ضد آفتاب پوست را تغذیه می کنیم تا دیر تر دچار پیری، لک، چین و چروک، افتادگی، لک و… شود و تا جایی که می توانیم این روند را به تعویق بیاندازیم. با گذشت زمان پوست نیز مانند سایر اعضای بدن دستخوش تغییراتی شده و شادابی خود را از دست می دهد. علاوه بر ورزش، تغدیه سالم و خواب کافی، گاهی می توان با مراقب و رسیدگی های به موقع روند پیری پوست را کاهش داد و این توجه ظاهر زیباتری را نیز برای فرد به ارمغان می آورد. پنجاه سالگی سنی است که نیازمند توجه و مراقبت فراوانی بوده و باید روش های مناسبی برای جوانسازی پوست به کار گرفته شود که البته اگر تو جزو افراردی باشی که همیشه به مراقبت از پوستت اهمیت می دهی قطعا کار تو در این دوران راحت تر می شود.
خانم ها در این سنین یائسگی را تجربه می کنند و به دلیل عدم تعادل هورمون ها و توقف کلاژن سازی، پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست داده و ممکن است دچار مشکلاتی شود که به همین دلیل در این مقاله به معرفی مراقبت های پوست در این سن می پردازیم.
1. آبرسانی: پوست رطوبت خود را از دست داده و بهتر است از کرم هایی حاوی سیرامید، گلیسیرین، رتینول و شی باتر باشد.
2. مراقبت از پوست حساس: کرم های حاوی آلوئه ورا، روغن زیتون و عصاره میوه سیب منجر به مقاوم شدن پوست خواهد شد. در این زمان باید تا می توانی از کرم هایی استفاده کنی که خاصیت ارتجاعی پوستت حفظ شده و در عین حال پوستت نازک نشود. اگر پوست حساسی داری، باید مراقب استفاده از لایه بردار ها باشی.
3. خواب کافی: درصورتیکه از خواب عمیق و کافی برخوردار نباشی، بهترین کرم ها هم موثر نخواهند بود. بهتر است همیشه به پشت بخوابی، زیرا پوست کمتر چروک می شود. این عادت باید از سنین جوانی مد نظر قرار بگیرد تا پوست دچار آسیب کمتری شود.
4. ماساژ پوست با روغن های طبیعی: روغن نارگیل، اسطوخودوس و بادام بهترین انتخاب ها هستند. این روغن ها علاوه بر نرم کردن پوست آن را تغذیه هم می کنند.
5. کرم دور چشم: علاوه بر کرم بهتر است از سرم ها نیز استفاده شود. بهترین سرم های دور چشم آن هایی هستند که ویتامین A یا همان رتینول داشته باعث باز شدن چروک های اطراف چشم می شود.
6. کرم شب: این نوع کرم ها معمولا قوی تر هستند و به پوست کمک می کنند تا در طول شب بازسازی و ترمیم شود.
7.کلاژن ساز ها: از آنجایی که تغییرات هورمونی و یائسگی منجر به توقف روند کلاژن سازی و حساس شدن پوست می شود پس بهتر است در این دوره از کرم های کلاژن ساز استفاده شود. خوردن غذا هایی که باعث کلاژن سازی پوست شده و این فرآیند را تحریک می کند نیز به شدت می تواند در این امر کمک کننده باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/196841/نکاتی-برای-مراقبت-از-پوست-در-50-سالگی
بستن   چاپ