آریا بانو
پاک کردن رنگ مو از روی پوست
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 14:33:48
آریا بانو -
پاک کردن رنگ مو از روی پوست
٨٧
٠
زیبامون / رنگ کردن موها یکی از روش های ساده برای ایجاد تغییر و افزایش زیبایی است و به همین دلیل هست که رنگ کردن موها از زمان های خیلی دور و تا به امروز جز محبوب ترین کارهایی هست که هم خانوم ها و هم آقایان انجام می دهند. فرقی نمی کند در خانه موهایتان را رنگ کنید و یا اینکه به سالن زیبایی برای رنگ کردن موها مراجعه کنید. در هر صورت ممکنه مقداری از رنگ مو بر روی پوست باقی بمونه و باعث رنگ گرفتن پوست شود. در این صورت چه باید کرد؟
برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست روش های متعددی وجود داره که ما در این بخش از زیبامون به تعدادی از این روش ها موثر و کاربردی اشاره کردیم. با ما همراه باشید.
چگونه از باقی ماندن رنگ مو بر روی پوست جلوگیری کنیم؟
قبل از شروع به رنگ کردن موها باید اقدامات لازم برای جلوگیری از رنگ گرفتن پوست رو انجام بدید. ساده ترین راه برای این کار استفاده از مقداری وازلین یا روغن معدنی بر روی پوست است. شما باید پوست اطراف سر و محل رویش موها رو به خوبی با وازلین چرب کنید. این کار مانع از رنگ گرفتن پوست خواهد شد. علاوه بر این لازم هست برای رنگ کردن موها حتما از دستکش نیز استفاده کنید تا انگشتهای دست و ناخن هاتون هم رنگی نشوند!
وازلین
وازلین نه تنها مانع از رنگ گرفتن پوست با رنگ مو خواهد شد بلکه میتونید از این ژل نفتی، برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست نیز استفاده کنید. برای این منظور باید مقداری وازلین رو با نوک انگشت بر روی پوست ماساژ دهید. بعد از گذشت چند دقیقه متوجه خواهید شد که وازلین رنگی خواهد شد. این یعنی وازلین در حال پاک کردن رنگ مو از روی پوست هست.
علاوه بر این میتونید برای این کار از پد پنبه ای نیز استفاده کنید. وازلین رو با پد پنبه ای روی پوست بکشید تا رنگ مو از روی پوست پاک بشه.
آرایش پاک کن
شما میتونید از محصولات مخصوص برای پاک کردن آرایش هم، برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست استفاده کنید. مقداری از آرایش پاک کن رو بر روی پد پنبه ای بریزید و روی پوست بمالید. 5 دقیقه صبر کنید و بعد پوست رو بشویید. با این روش خیلی سریع و راحت، رنگ مو از روی پوست پاک خواهد شد.
مایع شوینده لباس
فرمولاسیون مایع شوینده لباس به گونه ای هست که برای پاک کردن لکه های لباس طراحی شده پس میتونه رنگ مو رو هم خیلی راحت از روی پوست پاک کنه. برا این کار باید مقدار کمی از شوینده لباس رو بر روی پوست بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت، پوست رو با آب گرم بشویید.
پاک کننده لاک ناخن
استفاده از این محصول اگرچه میتونه رنگ رو از روی پوست پاک کنه اما به دلیل دارا بودن استون باید در استفاده ازا ون دقت کنید و اگر پوستتون حساسیت نشون داد، حتما پوست رو بشویید. مقداری از پاک کننده لاک ناخن رو به پوستی که رنگ مو گفته بزنید و بعد با پد پنبه ای پاک کنید.
اسپری مو
استفاده از این محصول هم برای تمام قسمت های پوست مناسب نیست. اگر پوست دست با رنگ مو رنگ گرفته است میتونید مقداری اسپری مو روی پوست دست بزنید و بعد با یک دستمال، محکم روی پوست بکشید. اما اگر احساس کردید پوستتون به اسپری مو واکنش نشون داده، خیلی سریع پوست رو بشویید.
الکل و صابون
یک توپ پنبه ای رو به الکل و صابون آغشته کرده و به آرومی روی پوست مالش دهید و زمانی که رنگ مو از روی پوست محو شد، پوستتون رو با آب گرم بشویید.
جوش شیرین و مایع ظرفشویی
مقداری جوش شیرین رو با کمی مایع ظرفشویی مخلوط کرده و روی پوستی که رنگ مو گرفته است، به آرومی مالش دهید و سپس پوست رو شست و شو بدید. در صورت امکان از مایع ظرف شویی لیمویی استفاده کنید تا اثربخشی بهتری برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست داشته باشه.

http://www.banounews.ir/fa/News/196430/پاک-کردن-رنگ-مو-از-روی-پوست
بستن   چاپ